Dagen igår (Julafton)


Barnens dag igår då, och även min kan jag tycka ;-) Haha. Eftersom jag fick det som stog högst upp på min önskelista!

Dagen började med att jag hade planerat en mysigt frukost. Bröd, fil, pålägg, nybryggt kaffe stod på bordet. Men Christian segade i sängen och Neo ville inte ha  något!? Så där satt jag själv i min ensamhet och åt med tända ljus haha. Men efter en stund kom Christian upp och gjorde mig sällskap. Mamma kom inom här innan hon körde ner till Landskrona. Hon hade med sig en till present som hon köpt till Neo. Ett plupp-spel. Vet inte vad det heter igentligen. och det är ju inget spel. Det är mer en pysselsak. Han älskar det iallafall och leker ofta med det på dagis.

Vi fixade till oss, packade ner alla julklappar. Och sen vid tre kom pappa och hämtade oss. Vi åkte ut till fyllinge där alla andra också var. Förutom Rebecca, Anders och lilla Isabella. Dom kom lite senare. Det började med kalleanka. Neo lekte lite i Roger och Majsans gästrum där det var fullt med leksaker. Där sysselsatta han sig själv jätte länge. Jag vet inte riktigt när Tomten kom. Men Anders, Rebecca och Isabella hade iallafall hunnit kommma. Neo var inte alls rädd i år heller. Och vi fick några foton på barnen tillsammans med tomten. Med pappas digitalmakera då som jag lånat under kvällen.

När tomten gått passade vi på att dela ut alla julklapparna. Vi valde att hjälpa Neo med sina först eftersom det bara var några hundra(!!!!!!!!!!!) Vi tog dom han fått av alla andra först, så att han inte skulle tröttna. När vi sen märkte att det började bli för mycket för honom hade vi bara våra klappar kvar. Så han öppnade två av dom med och rästen kommer han få öppna ikväll. Nu har han leksaker som räcker för hela året! Måste ta bort lite gammalt från hans rum med, det får inte plats längre. Jag öppnade min stora prisent, och som jag skrev i förra inlägget så var det en Nikon D3000. Jag blev jätte glad och lämnade genast tillbaka pappas digitalkamera haha :-P. Men jag fick också presentkort på både Gina tricot och H&M. En Maskara av Christian, chocklad tomtar och mycket mycket mer! Kameran var från både mamma och pappa, Men mamma var ju inte med ikväll. Så jag ringde och tackade henne senare under kvällen.

Maten åt vi efter julklappsutdelningen. Jag mös med Isabella Neos ena syssling i säkert över en timme. Världens gosigaste bebis. Hon var så snäll och söt. Sa inte ett ord under hela kvällen. Vi åt och åt och åt.. Så vi fick vänta med gröten och ta fram lite godis och pausa med istället. Allt var jätte mysigt igår, och det var kul att fira jul med dom igen. Var ju ett antal år sen. Christian fick ett prisentkort på derssman av pappa på 500 kr och en limpa cigaretter. Och av mig fick han en ny rakhyvel som han önskat sig. Men den bästa julklappen för han kommer ju i januari. En iphone som han länge velat ha :-)

Vi tog taxi hem vid tolv. Och var något trötta när vi kom hem.
Ikväll kommer förmodligen Hans och Josefine hit. Kanske äter något och sodär.

Mer bilduppdatering får ni senare.

Jag & Isabella myser :-)


Visst är det härligt när man ser Farfar spela wii? :-)


Kommentarer
Postat av: mie

speciellt handen i fickan gillar jag på farfars wii spelande :)

2009-12-26 @ 20:30:43
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0