söndag


Hejsan svejsan.
Det kommer inte bli lika många inlägg här nu den här veckan. Vi kommer ha fullt upp med målning och tapetsering i den nya lägenheten. Packning här hemma, skola, jobb, dagis, Födelsedag och vi ska även ner till morfars grav på onsdag och tända ljus på ett års dagen. <3

Vi fick nycklarna idag. I morgon börjar vi måla och sådär. Köket och Neos rum kommer vi ta till vintern tror vi. Neos rum är där ju ritat på men eftersom vi inte har köpt några möbler eller hyllor än så kan vi inte börja måla i hans rum. Jag har inte bestämt mig för hur vi ska måla än men vi är inne på något djungeltema. Och om man då målar en jätte fin elefant där nu och sen ser att där måste vara en hylla precis där känns inte så kul. Rummer är ganska så litet så därför måste vi verkligen se först hur vi ska möblera. Köket går bra än så länge. Om vi känner och vet att vi kommer bo kvar där länge så lägger vi nog nytt golv där om något år om nu inte hyresvärden skulle kunna tänka sig göra det vilket jag absolut inte tror. Men det är Neos rum först och sen köket. Men det går snabbt i köket. Vi ska bara måla köksluckorna och tapetsera väggen och köket är ganska så litet så det blir inte så många timmar. Där är bra föraring med kläder och sånt också så det är ju jätte skönt!. En gaderob i Neos rum, en i vårt sovrum och fyra i hallen.

Som jag skrev innan så är jag inte riktigt frisk än. Skolan börjar 8:10 i morgon. Och Neo ska vara på dagis vid 7:55 - 8:00. Jag missade ju hela förra veckan så lärana får väll gå igenom allting för mig igen. Jag har inte fått tag på dyslexi läraren än heller så jag hoppas att jag träffar eller får tag på henne i morgon.

Imorgons slutar jag 17:40. Och då går jag direkt till den nya lägenheten och hjälper till att måla och fixa där. Christian och pappa kommer redan ha hunnit en bit eftersom dom kommer börja där vid tre - fyra tiden. Neo kommer vara hemma mos mormor undet tiden. Och eftersom jag slutar så sent och vi kommer att hålla på där ett tag så sover jag och Neo över hemma hos mamma. Så kan Neo gå och lägga sig när han blir trött. Det blir dessutom nära till skola och dagis på tisdagen då :-)

Så vi hörs väll på tisdag igen. Om jag inte hinner dkriva ett morgon inlägg i morgon innan vi cyklar iväg :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

En hyresvärd ska betala om det är ritat på väggarna!

2009-09-01 @ 21:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0