skönt med Fredag

Malin om Torsdag:

Hejsan!! Brukar vara inne på din blogg och läsa. Läste nu att Neo har problem med magen, eller att bajsa. Min dotter har oxå problem med sin mage. Vi ger henne Laktolos i vällingen på kvällen, mellan 10-15 ml. Det löser upp bajset. Jag vet verkligen vad ni går igenom just nu. Det kommer göra ont när det väl kommer. Men fortsätter ni sedan med Laktolosen, trappar ner när det är för löst så klart, så kommer det bli bra. Doktorn sa kanske det oxå till er att hålla hans rygg mot ert bröst och dra upp hans ben så måste han trycka på så det kommer ut. Lycka till! /Malin

Svar: Vi ger honom redan laktolos :-) Men bara 5 ml, han spyr nämligen om han får mer än det :-(. Det med att man ska hålla hans rygg mot bröstet och dra upp benen låter ganska så smidigt så det ska vi testa. Men jag tror inte att det kommer att gå. Vi får nämligen inte röra honom när han bajsar. Han blir stel som en pinne och vi får bara hålla honom i handen. Men det är värt att testa :-) Tack så mycket!


Sara om Torsdag:
Det finns en jättesöt rorri tröja på kappahl som hade passat neo :) jag har för mig det iaf. Tänkte bara tipsa om det :)

Svar: Jasså, har inte varit inne där på ett tag. Så det måste vi ju kolla :-D


Karolin om tjoho:
Kanske kan man göra som en lampa utav den. Sätt upp en lampa utan skärm på väggen och häng magen framför?

Svar: Ja jag har sätt någon som gjort det och det blev häftigt tycker jag :-) Får se vad jag hittar på, men det är ett bra alternativ iallafall :-D.


Jag och Neo somnade inte förrens vid tolv igår. Då kom det äntligen nånting i blöjan. Så vi var ganska så trött i morse om man säger så. Ikväll ska vi bara gotta os med lite god mat och sen marängswich tillsammans med Hans och Josefin. Var och hälsade på på min gamla skola innan idag när vi hade rast i två timmar. Gud vad jag saknar dom :-( Fick också med mig lite skolmatrial ;-). Så slipper jag fixa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0