barn får inte åka med barn

Gårdagen var hemsk. Jag har nog aldrig varit så bakfull som jag var. Det brukar rätta till sig på kvällen för mig, men jag mår fortfarande inte riktigt bra. Men nu har jag fått i mig kvällsmat. Har inte riktigt lyckats äta förrens nu. Så i morgon är jag förhoppningsvis helt återställd ;-). Annars kommer jag fan aldrig mer att dricka.

Min cykel har stått i stan. Hämtade den nu i eftermiddags. Så jag skulle ta bussen med Neo i morse så han kom till dagis. Gick fram som vanligt och sa en halv. Då säger han att barn inte får åka med barn. Jag åker ju som barn tills jag fyller 20. Så det ska bara kåsta 14 kr för mig. Men jag var tvungen att betala för en vuxen om jag skulle få åka med. Jag trodde först inte på vad han sa och förklarade att jag bara är 19 år och ska fortfarande kunna åka på halv. Nej då blir han istället skit sur och säger att jag just nu försöker göra något som är olagligt och stannar bussen. Jag ville betala för en vuxen så att vi skulle få åka med. Men jag hade bara med mig 20 kr. Och för en vuxen kåstar det 23. Så jag fick snällt hoppa av. Tänkte ringa och klaga och tyckte att det här kan väll inte stämma. Men min kompis Frida hennes bonus pappa bosse är buss chaför och han sa att det finns en sån dum lag. Barn får inte åka med Barn. Hur jävla onödigt är inte det? Jag ska iallafall klaga, och dessutom är 8 av 10 busschaförer otrevliga och sura. Buss ska väll vara ett bra, miljövänligt och bekvämt sätt att ta sig fram på. Men jag tänker inte sätta mig på någon buss och betala mer än vad jag igentlgen kåstar. Vi kommer gå eller cykla.

Christian ska gå och lägga sig nu. Så jag tänkte kolla lite på tv. Innan jag också ska gå och lägga mig.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Caroline Jakobsson

Visst är det skit irriterande! Jag har bråkat med de måånga gånger på den där jäkla bussen.. Hel idiotisk lag måste jag säg!

2009-08-10 @ 21:21:09
Postat av: Cecilia

jag håller helt och hållet med dig! sånt är så sjukt irriterande och dumt! Sen stämmer det att 8 av 10 busschaufförer är otrevliga. Då borde de inte jobba som de heller. I Gävle (när jag bodde där) så var de flesta otrevliga, sura eller bara allmänt jobbiga och irriterande. Skiter i trafikregler (de gör de väl inte, men de kör ut utan att kolla sig för ordentligt) så de är inte kul att åka buss. Skulle gärna cyklat eller gått, men måste åka buss ibland när bilen inte är ledig då vi nu bor långt ifrån stan. =/

2009-08-10 @ 22:07:44
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Nina

barn får ju åka med barn bara att man måste betala hel när man åker med barn för att man är två st :P

2009-08-10 @ 23:29:15
URL: http://nijna.blogg.se/
Postat av: Nina

Nej barn under 6 eller 7 kostar ingenting, men om man är barn själv och åker med ett barn måste man betala hel av någon konstig anledning. Kanske för man är två :S



Nej till de året man fyller 19 får man bara åka :P eller så har dom hjöt nu så det är det året man fyller 20. När jag hade fyllt 19 var jag tvungen att betala hel sa dom iaf..:S

2009-08-11 @ 18:22:25
URL: http://nijna.blogg.se/
Postat av: LOUISE

Jag har startat en utförsäljning på en massa oanvända plagg jag inte vill ha.

De kostar mellan 40-100:- + frakt. Ta en titt! Där kanske är något just för dig! Det är först till kvarn som gäller.

Puss och kram

2009-08-12 @ 14:42:04
URL: http://lnyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0