Dop för min lillasyster, Grillkväll med Nina&Jonte

Jag tänker inte svara på några dumma kommentarer ikväll :-) Jossan som hon påstår att hon heter, vet nog innerst inne att hon är en otroligt utråkad person. Förmodligen för att ingen orkar vara med henne. Det är därför hon håller på som hon gör. Vissa mår vätte av att "mobba folk". Inte för att jag kallas just det här mobbning. Men några kommentarer till så kallar jag nog det för det. Hoppas att hon också nån gång hittar lyckan i sitt liv.

Men en kommentar kan jag svara på.
- Nej jag har inte precis fått en lillasyster. Hon är 15 år gammal och valde att döpa sig idag för hon ska bli komfuman.

Idag vaknade Neo tidigt. Runt halv sju. Jag var jätte trött så låg kvar till halv nio nio typ. Mådde bättre efter jag tatt en pilla. Både jag & Christian har mått bättre idag. Neo har bara haft lite feber nu i morse. Så vi är nog på bättringsvägen allihopa! Vi åt frukost, diskade, hämtade lite tvätt och så där. Sen började vi göra ve oss inför dopet som skulle vara i nissarstrand. Mamma och Pappa kom hit och hämtade oss. Och vi kom 30 minuter tidigare. Men pappa var osäker på vägen. Så det var väll bra att vi körde i tid. Så vi åkte en liten extra runda. Förbi några hästar så Neo kunde ha nått att kolla på. Dopet gick bra. Det var bara jag, mamma, pappa, christian, Neo, Frida så klart, prästen och 2 till. Dopet gick snappt och Neo var ju underbar i kyrkan. Han satt still på stolen hela tiden förutom dom 2 sista minutrarna. Då ville han stå upp. När det var slut gick vi och åt lite tårta. En jätte fin tårta! Man ville nästan inte skära i den. Och efter det gick vi och kollade i stugan som Frida sov i (hon är på läger där nu). Och sen åkte vi hem.

Lite bilder.

     

När vi sen kom hem, ringde vi och frågade Nina & Jonte ifall dom ville gå en runda på gallberget med oss. Så vi gav bara Neo lunch. Sen gick vi ut, och då träffade vi vår hyresvärd Matrin och hans söta son Dante här nere. Så vi fastnade lite. Neo blev jätte glad att få leka lite med honom. Varenda gång man hör honom så säger han Dante. Och nu var det första gången han fick leka lite med honom innan vi gick iväg. Vi gick lite på gallberget. Där är värkligen en fin utkik där ifrån. Sen kom vi på att vi ville grilla tillsammans. Christian & Jonte gick hem och fixade vår grill. Medans jag & Nina tog ungarna med oss och gick och handlade på hemköp nere i stan. Vi hittade billig köttfärs, så vi bestämde oss för att göra egna hamburgare och biffar-korva (haha). Köpte potatissallad, lök och lite annat. Sen gick vi hem, fixade till maten och började grilla. Så nu har vi grillat för första gången i år. Det blev gått och vi blev mätta.

Nu blev jag, skit trött. Jag ska kränga i mig lite ostbågar innan jag somnar här på soffan. Christian är hemma hos Jonte. Så jag sitter här själv ikväll. Inget på tv heller, men jag är endå trött.

lite fler bilder.
     

Nu ska jag somnade till filmen vid din sida.
Ha det så bra så länge!

Kommentarer
Postat av: Morfar Jerry

Stå på dig Malin!!! Fortsätt vara den du är. Det är därför jag älskar dig så mycket. Jag är stolt över dig!!

2009-04-05 @ 06:48:42
Postat av: sandra

gillar din blogg väldigt mycket, men nu måste jag bara peta lite. det heter inte gallberget utan GALGberget, för förr i tiden hängde man brottslingar där uppe. Det finns en galgplats i stort sett i varje stad i sverige! fortsätt med bilder i bloggen! superkul!

2009-04-05 @ 10:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0