jag skulle nog kunna sova i en vecka


Idag, känner jag mig som en sombi.

Fullt ös idag med. Neo vaknade vid sju tiden. Gjorde inget spec under förmiddagen mer än att vi började tvätta och att mamma sen kom hit med grejerna vi hämtade i skåne igår. Helene hade packat ner en massa fina saker. Hon sa att vi absolut inte skulle behålla det om vi inte ville ha det. Men där var mycket vi tog. En fin lampa som dom hade i hallen tidigare hängde vi upp i ett litet hörn utanför vårt sovrum. Jag tog lite vaser, kruker och en till lampa. En fruktskål och lite annat som hörde till. Där var även ett "bål sätt" som vi ville ha. Hur ofta bjuder man på bål? Men vi hade faktiskt tänkt att bjuda på det nu den andre. - Mamma körde hem igen och vid tolv, då Neo igentligen ska sova middag satte jag honom i vagnen och började gå in till stan. Jag som trodde han skulle somna hade fel. Men vi gick in till stan och jag köpte en vanlig vit tröja. Sen gick vi raka vägen hem till mamma. Där färgade mamma håret på mig. Det blev jätte bra. Vi fikade lite och Neo älskar värkligen att vara där hemma. Mormor skämmer värkligen bort honom :-) Han fick saft, bulle och lite lördagsgodis. När vi sen skulle gå in till stan protesterade han självklart. Han ville ju stanna kvar hos mormor. Men vi gick in till stan och mötte Christian. Jag postade lite paket och köpte en klänning inne på gina. Sen mötte vi Jonte som följde med oss till Netto. Här hemma igen mötte vi vår granne som bor ovan för oss. Vi har inte träffat henne så mycket så vi kunde ju inte låta bli att stanna och prata lite. Sen tog jag tag i damsugningen medans Christian fixade middagen. Neo åt som en elefant. tre stora portioner och han ville ha mer. Men jag var rädd att han skulle spy. Så vi fick stoppa. Vid åtta tiden la vi Neo och sen satt vi fastklistrade framför tvn till halv tio. Det var ju robbinsson! Fan vad bra det var. Och det blir nog bara bättre! Jag har precis bakat lite muffins tills i morgon och jag ska snart gå och lägga mig.

Jag skulle nog kunna sova i en hel vecka! Är så jädrans trött. Det har blivit sena kvällar och upp tidigt nu dom senaste dagarna. Så jag måste skyna mig i säng nu. Och i morgon, ska jag gå och lägga mig innan 23!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0