min nittonde födelsedag

Idag firar jag min nittonde födelsedag. Och som vanligt, som alla andra år är det fint väder. Nu är klockan bara 6 på morgonen men himmlen ser blå och moln fri ut iallafall. Men jag gissar på att det blir ennu varmare imorgon. För som alla andra år så blir det lite varmare den tjugoandre.

Dagen började inte så bra. Vaknade vid 4 - tiden av en jädrans smäll och sen skrik. Neo vaknade en timme tidigare och drömde något otäckt. Så han sov i vår säng och ja, det var han som ramlade ner ur sängen. Efter Neo vaknat första gången gick Christian upp för han har förmodligen halsfluss och kunde inte sova om. Så Neo rullade för mycket åt vänster och ramlade ner från Christians sida. Men det hände ingenting. Han blev bara rädd :-) Vi låg en timme i sängen. Neo låg och kramade om Totto&Nalle. Medans jag somnade om flera gånger. Men kvart över fem gick vi upp. Så jag kommer att vara något trött ikväll.

Jag ska till skolan som vanligt. Har 2 Matte lektioner och en bild lektion. Är färdig med både Matten och Bilden så frågan är vad jag får för uppgifter. Neo ska lämnas på dagis vid 9-tiden och Christian ska till doktorn. Om han nu får någon tid idag. Men det hoppas vi. Vid 3-tiden åker jag mamma och lillasyster till Ge-kås.

Det är helt otroligt vad stor Neo har blivit. Så mycket han har lärt sig. På dagis säger dom att han är långt utväcklad och kan jätte många kroppsdelar. Han vet till och med vad hakan, ögonbrynet, tårnaglarna och tummen är. För bara några veckor sendan sa han Ramlösa (Amösa) Och han kan räkna till fem. Sen hoppar han över till åtta.

Igår när jag slutat skolan mötte jag upp Christian & Neo inne i stan. Jag köpte ett par byxor och sen gick vi hem för att äta mellanmål. När vi kom hem och Christian tog ner Neo från barnstolen på cycklen upptäckte vi att han bara hade 1 sko. Den högra skon fattades. Vi köpte dom för bara 2 veckorsen så Christian satte sig på cycklen igen och cycklade ner till stan igen i hopp om att se den ligga där någonstans. Men nej, han hittade inte den. Så vid halv fem gick vi ner till stan och hoppades endå på att hitta skon. Men vi tappade hoppet nere i stan och gick in i samma sportaffär som innan och köpte exakt samma skor igen. Vi gick ut, började gå mot torget och dääääär lite längre fram vid H&M låg Neos högra sko. Så vi hittade den iallafall. Vi bestämde oss för att äta Pastavagnen till kvällsmat och satte oss på torget och tog en varsin 4:a. Men efter dom bytt ägare så har dom värkligen börjat snåla. Jag fick 4 kycklingbitar i min och christian å Neo fick bara 5 i sin bamse. Men vi hade det iallafall mysigt och gick sen runder i lite kläders affärer och kollade.

Neo somnade vid 7 tiden igår kväll. Jag & Christian somnade redan tjugo i nio till filmen vi såg.

Nu ska vi äta god frukost.
Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Grattis

2009-04-21 @ 06:48:37
Postat av: Emelie

Grattis :)

2009-04-21 @ 07:26:57
URL: http://emelieanderssson.blogg.se/
Postat av: Olivers mamma

Grattis på födelsedagen Malin :)

2009-04-21 @ 07:29:11
Postat av: Jessica

Grattis på födelsedagen.

2009-04-21 @ 10:21:58
URL: http://nellienilo.blogg.se/
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s ♦

grattis :)

2009-04-21 @ 11:55:25
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Nina

GRATTIS!!

2009-04-21 @ 12:31:02
URL: http://nijna.blogg.se/
Postat av: Frida - Ung mamma t Melker

Grattis :)

2009-04-21 @ 14:05:46
URL: http://maammafrida.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Grattis, hoppas du får en rolig dag :)

2009-04-21 @ 14:59:42
Postat av: Anonym

Grattis Söt :)

2009-04-21 @ 15:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0