vår påskhelg


Hejsan svejsan
Idag kom vi hem från Landskrona. Vi åkte dit i fredags.Så nu tänkte jag ta lite snappt om helgen.


Fredag
Grillade då hemma hos Helene & Roger. Dom håller på att göra renovera köket och hallen. Kommer att bli skit snyggt men fy fan att behöva bo i den röran! Tur att dom inte har små barn. Roger var en mästare som vanligt bakom grillen. Eller ska man kanske säga framför?. När klockan närmade sig 9 besämde vi oss för att backa ihop skötväskan och gå hem med Neo i vagnen hem till mormor. Han var så övertrött och uppspelt så vi tänkte att han skulle hinna lugna ner sig i vagnen. Precis innan vi skulle gå  började han ta sig för högra örat och skrika "Aj öja". Han fick lite panodil sen gick vi hem. Han somnade nästan på direkten hemma hos mormor. Vi gick och la oss tidigt Men fick inte sova spec länge. 00:30 var klockan när Neo vaknade och skrek oavbrutet. Han tog sig för örat och vi gjorde allt för att lugna honom. Mormor vaknade så hon kom in. Vi vet inte vad hon gjorde men tyst blev han iallafall och hon fick han att somna om.
Vi fick sova 4 timmar till innan han vaknade och ville ha panodil igen.

Lördag
Ringde jourcentralen på morgonen och fick tid 16:15. Mamma åkte ut till Helsingborg tillsammans med Anders som höll på och fixa med hennes bil. Helene var snäll och åkte int ill stan och köpte iprem till Lilleman eftersom den värkar längre och så att vi skulle kunna ge honom både det och panodilen. Vi var hemma hos mormor hela dagen och vid 4 åkte vi in till stan. Doktorn kallade in oss. Och som vi misstänkte. Öroninflammaion på båda öronen. I vanliga fall så ger dom inte pencelin till barn under 2 år för öroninflamation. Men jag behövde inte tjata på honom. Det buktade ut ganska så mycket i det ena örat och det har varit mycket för honom nu. - Feber kramp - Geggiga ögon - Hemsk hosta - och nu dettapå bara 3 veckor . Det var självklart att han skulle få pencelin. Så vi fick så vi klarade oss tills dagen efter tills apoteket var öppet. På kvällen åt vi hemme hos mormor och hade det mysigt. Neo valde att hoppa över middagsluren och somnade som en stock vid 9 tiden. Vi kollade på robbinson och efter det en film som gick på 4:an.

Söndag (Idag)
Vi var rädda att det skulle bli en hemsk natt. Men han sov så gott så. Neo vaknade vid 5 tiden på morgonen och ville ha lite iprem. Och sen sov han tills 10 på förmiddagen. Så vi blev utvilade. Jag, mamma och mormor åkte ut till center syd för att hämta ut pencelin till Neo. Gick och tittade lite på möbler till mormors nya lägenhet. Sen gick vi in på Bau Haus och tittade på lite ram lister. Det blir nog så att vi gör egna ramar till tavlorna från studiostrand. Blir billigast så. Sen gick jag och berättade för mormor och mamma att jag önskade mig en stor ljuslyckta att ha på golvet här i vardagsrummet. Och det hade mormor sätt på bau haus med och jajjamänsan! Där var en sån som jag ville ha. Precis lika dan som bilden i mitt huvud. Så den får jag av mormor i födelsedagspresent! Har velat ha en sån så länge men har alltid preoterat annat först. Men nu äntligen. Sen åkte vi hem till häljarp igen. Vi var ute lite hos Helene&Roger. Sen ville mrmor bjuda oss på lite Lunch innan vi åkte hem. Så vid 18-tiden på kvällen var vi färdiga och hade packat ut oss i bilen. Vinkade hejdå till mormor och åkte inom graven. Där har blivit jätte fint. Mormor har lakt sten som dom haft i trädgården. Vi tände 2 ljus och sen åkte vi hem igen.

Träffade Nina, Jonte & Kyle en snabbis och gick till en lekplats. Neo tyckte det var kul att träffa kyle igen. Han har som vanligt tjatat om honom.

Jag bjuder inte på några bilder. Min kamera har gjort sitt och är nu helt död. Och den kommer inte att återuppstå nått mer theller. Den har gjort sitt :-(. Har kollat runt lite för en  ny ska jag ha. Så det får bli in lägg utan några bilder nu i några dagar.

i morgon ska vi hem och äta mat hemma hos pappa.
Och jag ska plugga som in i. Neo och Christian ska ta och cykla en runda medans jag sitter med skolböckerna.

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: A.

Jag vet inte om doktorn sa det men då dom har öroninflammation så låt honom sitta och sova så gör det inte lika ont, och ge honom nässpray. Våran dotter dras med öroninflammation och öronkatarr och detta har dom sagt till oss i allafall.

2009-04-13 @ 08:12:01
URL: http://familjensjodin.bloggagratis.se
Postat av: Hanna

Hej!



Vi är tre tjejer som håller på med ett projektarbete om unga mammor. Vi undrar om du kan berätta lite om hur en dag ser ut för dig och ditt barn.



Tack på förhand!

2009-04-13 @ 13:32:46
URL: http://saavoolaiinen.blogg.se/
Postat av: Sara

dom säger så himla olika med de där med pencilin, marwin fick det direkt för hans öroninflammation alla 3 gångerna och dom sa inte att han inte skulle och att dom inte vill ge barn under 2. Dom sa till mig att dom oftast behandlar barn då dom inte riktigt kan säga hur ont det gör.

2009-04-14 @ 22:40:09
URL: http://mammason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0