en lyckad dag.


Hejsan!
Idag har det värkligen hänt saker hela tiden.
Neo vaknade vid halv nio. Så han sov ganska så länge vilket jag tyckte var skönt! Vi satt och kollade lite på tv och jag försökte få i han sin morgon välling. Men fick bara i honom halva flaskan. Sen började jag stryka och diskade lite. Städad sen toan och Neo passade på att sno en utav mina ögonskuggor och målade sig. Första gången han får tag i mitt smink. Vid 10 tiden gick han in och väckte Christian. Jag gjorde tårtan och vid 12 tiden gick Christian & Neo in till stan och köpte mer välling och sedan till en lekplats så att Neo kunde leka lite med sina nya sandleksaker som han fick igår. Under den tiden dom var borta passade jag på att damsuga och duscha. Vid 15 tiden började gästerna trilla in. Först kom pappa & farfar. Fick jätte fina gula rosor av pappi, en snygg vas att ha rosorna i (vilket värkligen behövdes eftersom vi bara har 2 vaser) och pengar. Av farfar fick jag nya kökshandukar och pengar. Men ett paket var kvar. Och i kortet stog där "Grattis från farmor" Fick först tänka efter lite. Vadå farmor? - Är det från Inga elle vadår? Men sen förstog jag vad det var. Jag öppnade det och jag hade rätt. Ett guld armband som pappa sparat till mig sen min riktiga farmor dog. Jag var bara 4 år då cansern tog över hennes kropp. Jag skulle få det när jag fyllde 18 men det var för stort för min hanled och jag var rädd för att tappa det. Så pappa lämnade in det så att dom gjorde det lite mindre och passade min hanled. Mormor, Helene, Linus, Hampus, Frida & Mamma kom. Fick min efterlängtade ljuslyckta av mormor och hon hade gjort den så fin! Prydnat den själv i botten. Av Helene och co fick jag mina "prydnads pinnar" eller vad man ska kalla det och pengar. Vi fikade lite och vad jag förstog det som så tyckte alla om min hallon tårta. Och mina muffins som inte rirktigt blev muffins utan mer som kladdkaka. Dom uppskattades värkligen av min Kusin Linus. Så en korg med sånna när han fyller år hade nog blivit en bra present ;-) Iallafall, så gjode vi det vanliga. Farfar tog tonen till ja må hon leva. Jag hatar när dom sjunder för mig, hehe. Sen skulle alla vidare.

 


Men det bästa under dagen var nog att Christian fick liv i min kamera igen. Den gick sönder för några dagar sen och jag trodde att den värkligen var död. Har kollat runder lite och planerade på att köpa en ny för mina födelsedags pengar. Men nu kan jag lägga dom pengarna på annat istället.

Hampus stannade kvar här och vi gick sedan hem till mamma för att grilla. Mormor bjöd på mat och eftersom inte Roger va med så fick christian sköta grillen. Men det blev gott endå. Vi stannade kvar och såg robbinson och ett litet tag efter. Sen gick vi hem. Mormor och Linus åkte hem igen till Häljarp men Hampus & Helene stannar kvar. Hampus sover här hos oss inatt.




Förresten! en Sara undrade vem det var som fyller år. Jag blir 19 på tisdag :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis i förskott då :) Och så fina presenter du fick.

2009-04-19 @ 11:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0