Vår 1 - åring

Neos födelsdag blev inte som någon tänkt sig. Vi hade planerat tre kalas, Ett på hans födelsedag. Ett på Lördagen efter, och ett helgen efter igen. Vi hann bara med ett. Folket kom vid fem tiden. Då dom hade slutat skolan och jobbet. Jag och chrille hade morfar i tankarna hela tiden. Eftersom vi visstet att han låg och kämpade nere i Lund. Men vi tänkte på vår son som (tyvärr)- om man nu kan säga så? faktiskt fyllde år. Vi var glada föräldrar hela dagen, Lekte, busade, kramades, pussades och ja allt det där. Vi filmade då han öppnade paketen och han & Kyle åt tårtan. Vid sju ringde mamma och var tvungen att berätta. Att min morfar gått bort. Jag bröt ihopa och bara grät. Satt inne i sovrummet och grät i Melinas famn. Nina som också var kvar hemma hos oss hämtade Neo ur rummet så han skulle slippa se mig gråta. Efter dom gått ringde chrille och berättade vad som hänt till Malin. Och hon kom med en gång, som stöd. Vi pratade massor och hon var värkligen underbar. Neo la sig strax efter sju. Så han hade endå fått sin födelsedag.

Det här inlägget skulle igentlgien handla om Neos födelsedag. Som jag faktiskt inte skrivit om. Men tycker att det mer börjar handla om morfar nu? Men jag tänker så myket på honom. H e l a   t i d e n . Jag har värkligen förlorat något jag älskar.

Tillbaka till Neos födelsedag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ((((skärpning här))))
Han fick jätte fina presenter. Tack allihopa! Neo själv tror jag var nöjd med dagen. Bortsett från att Lilleman faktiskt lyckats bli sjuk också. Han och kyle fick en liten tåtbit var att leka med. Kyle roade sig värkligen. Neo var mer försiktig och jag tror faktiskt att han frös lite. Vi hade tatt av dom kläderna så dom inte skulle kladda ner dom. Efter dom lekt och kladdat. Fick dom sig ett bad. Och även där är det raka motsattsen på dom två. Kyle- Älskar att bada! Neo-Hatar när det skvätter i början. Och värkar nästan rädd för vattnet. Vi brukar få tvinga honom att bada. skvätta lite och leka med ankorna. Men efter bara några minuter har han glömt det "farliga" och leker för fullt. Efter vi fått det tråkiga samtalet gick alla hem. Vi ville vara ensamna. Det kommer förhoppningsvis bli en bättre dag för honom nästa år. Eller rättare sakt för oss. Neo själv tog ingen skada av detta. Han är ju för liten för att förstå. Så det var vi som fick lida.

Vi har fått avboka två kalas. Men vi ska försöka boka in nya nu snart. C fyller också år. Så därför tänkte vi försöka ta dom tillsammans.

Här kommer några bilder från dagen

1: På Morgonen. Neo får paket och bullar :-)
2: Neo smakar på en leksaks kyckling
3: Jag och Lilleman hjälps åt :-)
4: En hälsning från mormor
5: Jag & Malin hjälper Neo att öppna
6: En tårta
7: Lillemans bit :-)
8: Bästisarna :-)
9: Kyle ser ut att vara färdig ;-)
10: Sjukisen
11: en till tårta
12: 4355 gram - 54 cm. Min STOR bebis
1.2.3.
4.5.6.
7.8.9.
10.11.12

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder :)

2008-09-15 @ 07:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0