'skola'shopping'fynd'


Hejsan-svejsan allihopa!
Jag har fått en jätte fin blogg design av Nina :-) Tack så mycket och tack för att du hjälpte mig lösa problemet med min blogg!

Idag tog jag mig i kragen och gick till skolan. Jag somnade inte förrens halv ett. Men livet måste gå vidare endå. Fast min kära morfar inte finns mer. Men jag går bara i morgon också, och på Fredag är jag ledig. Och sen har vi h e e e e e l a slapp helgen framför oss. Jag ska värkligen bara ligga på soffan och göra nada.

Chrille & Neo mötte mig inne i stan efter jag slutat skolan. Vi hittade ett par nya jeans till chrille. Och jag fick mig en ny kofta!!!!!!!!!!!!!!! Ja det är apsolut inget spec med den. En vanlig mörkgrå kofta för 199kr på cubus. Men jag har inte handlat kläder till mig själv på jätte länge. Men fick köpa en idag. För om jag ska skryta så har jag inte rökt på 9 dagar nu. Så C tyckte att jag skulle få köpa nånting till mig själv. Lite som en belöning. Så jag fick mig en ny kosta. Fast jag köpte faktiskt en grå tröja igår som jag ska ha på mig på begravningen, Men den var ju inte lika rolig att köpa.




Efter vi köpt saker till oss själv ville vi ju självklart också hitta nånting till vårt charmtroll. Så vi gick inom Vagnhuset för att kolla efter bilbarnstolar. VI MÅSTE HA EN NU. Lilleman är alldeles för stor för den vi har nu. Den han har haft sen han föddes. Så vi gick in, och jag sa till henne att vi är väldigt fattiga och är ute efter det billigaste. Då säger hon, här har vi en jätte bra stol som är säker till 100 %. Den kåstar 3500. VA?-NEJ! Sa jag... Det kommer vi aldrig ha råd med. Hon förklarade ju då att stolen är den bästa och han kan ha den upp till han är 5 år. Visst visst, den såg jätte skön ut att sitta i och var jätte fin och som sakt bäst i test. Men vi har apsolut ingen möjlighet att skaffa fram dom pengarna. Men så kunde hon ta in den stolen vi har nu, och så drog hon isåfall av 650 kr. Men jag tyckte fortfarande att det var mycket pengar. Men nu är det så att dom ska flytta, till en annan lokat. Så hon frågade om chrille  kunde hjälpa dom att flytta, och sätta upp lite nya grejer i lokalen. Så fick vi den gratis. Så nu ska Neo äntligen få en ny bilbarnstol. En som vi slipper byta ut och en som är 100% säker, en dyr jävel för 3500. Men billig för oss!

Imorgon skolas Neo in på dagis. Hade så gjärna velat vara med!! Får följa mednågon annan gång.

Jag ska ta tag med disken, sen duscha. Och sen har det väll redan hunnit bli en ny dag!

Kommentarer
Postat av: Mamma Annette

Så fin din blogg är nu. Puss på dig

2008-09-11 @ 08:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0