barnbidraget slot,

Hejsan! Nu var det ett tag sen.. Jag har inte haft tid för dator.

Igår var det första gången jag följde med och lämnade neo på dagis. Jag fick se hans egan lilla sko hylla och hans hylla. Alla andra dagar han har blivit lämnad på har gått hur bra som helst. Han har inte ens haft tid att säga Hejdå. Men just igår. Första gången jag var med och skulle lämna honom, blev han så klart lessen.

Vi fick också barnbidraget och passade på att handla lite nya kläder till Lilleman. Vi köpte två nya bodysar och ett par byxor. och två söta pyamaser. Och nu på mornarna när Neo lämnas på dagis har det börjar bli väldigt kallt. Och även på kvällarna. Så vi köpte en ny mössa och vantar till honom på H&M. Köpte ocskå lite tunnare tummvantar på H&M för bara 40 kr för 4 par. Som vi lämnade på Dagis. Sen började vi diskutera. Vi ville ha en liten tjockare jacka till honom. Men det skulle vara bra att ha en overall. Men det är ju lite för varmt att börja ha redan nu. Iallafall på eftermiddagen. Men inne på Kappah hittade vi en jätte fin jacka som tillsammans hängde ihop med ett par tarmobyxor. Och det kåstade inte alls mycket heller. Vi blev iallafall jätte nöjda :-) Och där var hela Neos barnbidarag slut... nästan iallafall!

Köpen från igår :-)
   


Nu är han redo för vinter :-) Men dock inte hans föräldrar ;-)



......På kvällen stack vi hem till min mamma. Hon bjöd på hamburgare och sen kom även pappi. Neo blev trött och fick därför sova hos mormor. Så vid 11 tiden promenerade vi hem, och vi fick en lugn natt med sovmorgon. Neo hade sovit i sin egna säng hos mormor hela natten. Vid halv åtta i morse vaknade han och ville mysa lite innan dom gick upp och åt frukost. Och vid 12 tiden var vi hemma hos mamma igen. Men då hade hon precis lakt honom för att sova middag. Så Chrille gick hem till min pappa och hjälpte honom med trädgården. Och jag och mamma låg och halvslumra i hennes soffan i väntan på att Neo skulle vakna. Och som vanligt vaknade han kl 14:00 (vi har fått in så bra rutiner på honom) Sen lät vi mamma göra ve sig ifred. Hon ska på tjej middag ikväll så vi gick hem till pappa som skulle bjuda oss på middag. Spagetti och köttfärsås stog det på menyn. Och nu sitter vi här och ska ha en mysig hemma kväll. Med godis, coca cola, film och morötter. Ja Chrille ska vara nyttig så han hoppade godiset och köpte det istället (!) Vissa klarar ju av att motstå suget. MEN jag är bättre på att sluta röka än honom. Men Neo är inte med och myser ikväll. Han somnade för en timme sen.

Ja, nu ska jag vara social! Ha en trevlig lördags kväll.

Kommentarer
Postat av: Heidi

riktigt söt kille o snygg overall :)

2008-09-21 @ 16:39:00
URL: http://heromer.blogg.se/
Postat av: Heidi

såg nu att det va byxa o jacka ;) :)

2008-09-21 @ 16:39:43
URL: http://heromer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0