Dagen blev inte som vi tänkt oss

det är den 2 september - 08. Min sons födelsedag

Vi har förberett hela dagen (igår) för imorgon (Idag) hihi, fattar ni? Och nu är allting ordnat. Vi har längtat efter den här dagen så länge! Mamma ringdee vid 5-6 och frågade om Frida kunde få sova här. och visst fick hon det. Men anledningen bakom det var inte så kul. Mamma fick åka ner till Lund. Morfar är jätte dålig och det ser inte bra ut. Min morfar!!!!!!!!! Jag vill inte ens tänka på det. Han mådde ju bra när jag var och hälsade på honom. Och så bara vänder det sodär. Jag vet inte vad som händer om han försvinner. Känns nu som att jag värkligen skulle dö i depretion. Lite väl hårda ord kanske. Men ni som känner mig vet att mormor & morfar för mig är som en andra mamma & pappa. Ett liv utan dom finns inte. Morfar är bara 67 år. Han har så många år kvar att leva. Varför just en sån älskad person och en sån som värkligen behövs? Varför ska livet vara så orätvist? Ja varför varför varför....

Mamma åkte till Lund vid 6 tiden. Mormor klarar inte av att köra bil i sitt tillstånd just nu. Och vi har bara väntat på att telefonen ska ringa och självklart så fruktar man det värsta. Nu skcikade hon ett sms iallafall. Dom är hemma hos mormor igen och morfar sover. Men det är fortfarande lika dåligt med honom.

Vet ni vad det värsta är? Det är att det är Neos födelsedag! Min morfar kanske dör på min sons födelsedag! Hur ska jag kunna fira hans dag om han går bort? ska jag varenda födelsedag tänka att nu är det så och så många år sen min morfar gick bort.

Ja så den här dagen blev inte som vi hade tänkt oss. Och vi hoppas att den inte blir värre. Än så länge kämpar han ju. Och vi säger här hemma att han kommer klara det. Jag skulle ge allt för att få honom att komma hem igen. Få se honom frisk!

Vi ska försöka göra det bästa av dagen. Jag har tagit ledigt från skolan i morgon hela dagen. Det kommer hit lite kompisar i mon som ska gratta honom. Det blir tårta, och presenter. Och på lördag blir det slöktkalas.

Nu ska vi suga neos näsa. han är sjuk och är helt täppt och bara nyser. stackarn! Är sjuk på sin födelsedag. Ja som sakt, den här dagen blev som sakt inte som vi tänkt oss..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch stackars er! :( blir så ledsen när jag läser detta, förstår hur du känner för din morfar och mormor, känner precis lika dant för mina!, hoppas verkligen att det blir bättre, och att Neo får en bra 1-års dag trots allt! föresten: Grattis Neo!. Ha det så bra det bara går nu <3

2008-09-02 @ 07:28:19
Postat av: Jessica

börtjar med ett stort GRATTIS till den bästa lille neo killen , tänk att det var ett helt år sen vi såg han komma ut och upp på ditt bröst, känns så overkligt. hoppas han får en bra dag trots att era tankar är i lund. usch va hemskt jag lider med er familj. hoppas det blir bättre och att han får vara med några år till. och ang neo´s förkylning koka upp 5dl vatten med 5 ml salt i och låt det svalna och ta sen två droppar av det i vardera näsborre på han jag testa på nilo igår och det rinner inte längre . puss oich kram och grattis neo <3

2008-09-02 @ 09:30:22
URL: http://nellienilo.blogg.se/
Postat av: Anne

Grattis på sonens födelsedag. Jag hoppas verkligen att din morfar orkade hålla ut tills idag. Jag har själv en farbror som tog livet av sig samma dag och år som jag och min sambo förlovade oss. Jag vet hur det känns. -tänker på er-

2008-09-02 @ 14:16:41
URL: http://anonnone.blogg.se/
Postat av: Jessica

svar nej , vi hade i förra lägenheten men vi har väll glömt ta ny när vi flyttade. Så nu är vi 30 - 40 000 kr fattigare.

2008-09-02 @ 17:37:14
URL: http://nellienilo.blogg.se/
Postat av: cecilia

min och mina syskons mormor dog på min systers födelsedag, min syster sa att bhon aldrig skull fira sin födelsedag mer, men så sa mamma till henne att dem kan gå och sätta blomma och ljus på den dagen ist. så de gör dem nu. men vila i frid

2008-09-03 @ 22:07:57
URL: http://ceciliakronkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0