Nu är vi...

...hemma igen. Efter att ha varit i Landskrona en vecka. Jag har precis duschat, och själv tycker jag att jag luktar jättegott. Mitt nya balsam lucktar någon typ utav blommor, tvålen något åt det håller med. Sen har jag också tatt på mig min bodylotion. Så huden är lite mer mjuk nu och inte bara torr. Nu är det fösta gången jag sitter ner sen vi kom hem. Jag har varit och handlat, hämtat den gammla vagnen, hem och packat upp, diskat, gjort ihop lite mat, duschat, diskat igen och nu står tvätten och väntar på mig. Den vill nämligen bli strykt. Men jag tror faktiskt att den snällt får vänta till i mon. Vi var och kollade på blommor till begravningen idag, innan vi åkte hem. Mamma och Helene hittade en som dom tog, en stor fin bukett med höstens färger. Jag och Frida valde ut en till oss Barnbarn. Det är ett hjärta gjort av blommor. Och sen valde jag en krans som ska vara ifrån chrille & neo. Vi hittade en stor bukett som var gjort som ett ankare. Och det är ju bara så morfar! Men vi tog inte den, Prislappen tyckte vi var alldeles för mycket. Och jag vet att morfar också hade tyckt det! Igentligen så tror jag inte att han hade brytt sig om blommorna på hans begravning. Han hade nog istället sakt att vi skulle gå ut och göra nånting allesammans för dom pengarna vi isåfall skulle lägga. Men vi gör det här för vår egen skull. Hans begravning kommer att vara så fin och vi alla kommer att gråta... gråta och gråta.... Ja nu får man ju som sakt ändra på allt. Neos 2 kalas skulle ha vatt nu på Lördag. Och Hans 3 skulle ha varit nu den 14. Då morfar förhoppningsvis skulle haft permis. Men nu har vi bara haft ett och det är än inte bestämt när vi ska ha dom andra 2. En sak i taget heter det ju. Vi fick också inbjudningskortet till Marwins dop idag. Tyvärr så känner vi inte för att kommma. Morfars begravning är den 12, Och efter den måste vi hem till Neo igen. Imorgon ska jag försöka ta mig till skolan. Ska krama om mina underbara lärare som är så förstående! Jag går på en toppen skola. Efter skolan och mamma slutat att jobba ska vi in till stan och leta kläder till begravningen.

Kommentarer
Postat av: Sara

de e lugnt att ni inte kommer. förstår er och hade nog inte själv heller velat gå på ett dop så direkt efter en begravinig. krama ni om varandra och stötta varandra istället. och massa styrkekramar från mig och marwin.

2008-09-08 @ 20:33:33
URL: http://nogg.se/marwin08061
Postat av: Jessica

villka kläder menar du då ?

2008-09-08 @ 22:24:05
URL: http://nellienilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0