1 krona

Jag har växtvärk, träningsvärk, huvud värk, och mens värk!
Allting på samma gång. Jättebra!

Måste bara berätta en rätt så kånstig grej som hände idag när jag skulle iväg och handla blöjor.
Jag har 0 kr på mitt kort, Chrille har 0 kr på sitt kort. Och Neo behövde nya blöjor. Vi skrapade ihop 20 kr här hemma.
Och sen stack jag hem till min syster och hämtade 60 kr där. Visste inte exakt hur mycket blöjorna skulle kåsta. Gissade på 82 kr. Men tog med mig 84 kr för säkerhets skull. Men så fel jag hade. Eller inte så jätte mycket fel. 1 kr. 1 jävla krona.
Kom dit och såg att dom kåstade 85 kr. Inte 84. Fick bli en suck och bara vända och gå tillbaka... för att hämta 1 krona! Men direkt när jag kommer ut från Maxi ser jag att det ligger 1 krona på marken. Jag var ju bara tvungen att plocka upp den. Tanten bredvid mig kollade kånstigt på mig men det sket jag i. Palla gå hem för att hämta 1 krona när de tligger en framför mig? Så jag kunde köpa blöjorna till slut. Man ska ju ha turen med sig någon gång.

Jag ska snart gå och lägga mig. I helgen ska vi fira mormor. Som fyller 66 år. Då ska vi äta ute allihopa. Och jag ska försöka plugga in 60 glosor vi har tills på måndag. Och tänkte försöka hinna med lite svenska så jag kan börja på det roliga kapitlet. Chrille ska jobba i morgon så han har ställt klockan på 06:15. Tror att jag och ska gå upp då. Så kan vi i lugn och ro dricka kaffe och göra ve oss. Innan vi väcker Neo vid 7 tiden. Pappa kommer hit klockan 8 och kör mig till skolan. Sen ska han och Neo vara tillsammans tills pappa lämnar honom på dagis. Och eftersom värken jag eller chrille har möjlighet att hämta honom halv ett i morgon. Så får han vara där till kvart i tre typ. Så i morgon får han sova middag på dagis. Undra hur det kommer att gå. Men dom är så goa där så det ska väll inte vara några problem.

Imorgon 16:30 har vi tid på ahllbecks trafikskola. Jag, mamam & pappa ska på handläggarkurs. Synundersökning har jag redan gjort så efter den är det bara att börja övningsköra! Ska bli så skönt att få komma igång med körkortet.

Jag ska försöka hitta en iprem i medicinskåpet sen ska jag slagga framför tvn.
skriver mer i morgon om jag hinner. Känner att jag knappt har tid för data längre.

Kommentarer
Postat av: Sanna

tur i oturen hehe :)

2008-09-25 @ 11:40:19
Postat av: Leas mamma Sandra

Tur.:) Vilka blöjor använder ni? :) allt bra med er?

2008-09-25 @ 11:42:15
URL: http://leasmamma.blogg.se/
Postat av: Anette

Jag menar inte att vara taskig, men om ekonomin sällan går ihop och ni inte ens har egna pengar till blöjor till Neo bör du kanske inte, tex, handla kexchoklad och coca cola till dig själv. Som du inte ens behöver.. Visserligen rör det inte sig om många kronor men ändå.. Prioritering?

2008-10-09 @ 16:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0