Drottning Blanka

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Jag är trött men det ingår i min vardag just nu. Det har varit fullt upp hela veckan och jag har inte ens hunnit att städa! Och dessutom har jag inte kunnat sova spec bra om nätterna heller. Väldigt mycket som snurrar runt i ens huvud nu. Idag var första dagen på PFM. Och ja jag måste erkänna att det var skit tråkigt. Men det beror nog mycket på att jag bara fick göra 4 intevjuer på 4 timmar. Så man hade ju inte så mycket att göra precis. Dessutom handlade det om poletik som jag själv inte är sodär jätte insatt i och det gör det svårare för mig att läsa upp frågorna. Hoppas att det handlar om något roligare nästa gång. Så jag slutade klockan 7. Stack hem och pussade jätte mycket på min Lilleman. Sen beställde vi pizza. Både jag & C hade jobb ikäll så ingen av oss orkade ställa oss och laga mat. Sen ringde jag Frida(Kompis) Och mötte henne vid busshållsplatsen här utanför så gick vi till Hemköp och handlage kaffe, Ostbollar till C oc h Cigg. Ciggen var ju då självklart till Fridis :-). Nu sitter vi här och klockan är snart halv elva. Och i morgon blir det Landskrona men bara för mig och Neo. C fick jobb i helgen med så han tänkte jobba ihop lite julklapps pengar :-) Inget mig emot!

Sen så måste jag bara berättta en jätte bra sak!. Christian fick ett nummer utav Frida till ett företag som "pakiterar"(?) reklam? Ja vi vet faktiskt inte riktigt vad dom gör men han ringde iallafall dit och fick först det svaret man brukar få. - Nej tyvärr behöver vi inga just nu. Men han ville veta vad han jobbat med tidigare och han började då berätta vad han gjort och då, då äntligen hände det! Haha låter som att jag ska skriva att vi vunnit några miljoner men riktigt SÅ var det inte. Han blev genast intresserad och sa då att han kunde nog fixa så att någon skulle kunna få gå ("sparken"!) så kunde isåfall Christian få börja där. Han skulle iallafall ringa i helgen om det blev nånting och isåfall kunde han få börja redan på Måndag. När Christian stuckit iväg på (timmanställnings-jobbet) och pappa kommit hem hit för att hämta Neo eftersom han fick vara barnvakt idag medans vi två jobbade ringde C till mig och sa att han ringde och sa att han kunde börja på Måndag. Så underbart! Äntligen en ordentlig inkomst! Timmanställningen kommer han endå ha kvar så dom kan ringa in honom nångång på helgen och lite så där. Någon gång ska det hände oss/han också :-)

Dessutom har jag bestämt mig för vart jag ska gå nästa år. Jag blev övertygad i Onsdess. Nästa år blir det Spa och Fitness på Drottning blanka. Där lär jag mig bla massera, lägga på ansiktsmask, manikyr och lite så. Blir då också utbildat till det så jag kan få jobbb direkt efter gymnasiet. Samtidigt får jag ju då lärma mig hur människan tänker och fungerar. Om friskvård helt enkelt. Många tänker säkert nu Jaha men du ville väll bli sjuksköterska? Och Jo det är min drömm att bli det men för att få den utbildningen måste jag endå gå på högskolan. Och det kommer jag att gå efter gymnasiet. Dessutom sa dom att det var en fördel att gå en sån här linje om jag då söker in till högskolan som sjuksköterska sen. Men det bästa är nog endå att det kanske bara går 150 pers på den här skolan. Det är för att det är en privat skola som finns i  Varberg, Halmstad, Kungsbacka, Falkenberg och ska även öppnas en i Malmö nästa år. Det är inte så många som vet om den så därför får den inte så många sökande. Så alla elever har nästan alla lärare som går på skolan och alla känner alla. Eftersom jag har dyslexi så vill jag ofta ha hjälp och ibland få det förklarat för mig många gånger. Och den möjligheten, att få mycket hjälp får jag om jag väljer att börja här. Och jag kommer till 99,9% att komma in så det här känns värkligen skönt och tryggt. Skolan ligger vid tågstationen alltså max 10 minuter bort från Neos dagis så det blev bara ett stort + där med.

Nu ska vi kolla på film innan vi bäddar ner oss. Jag kommer förmodligen inte att skriva nånting i helgen. Kanske tar en liten blogg paus :-) Vi ska ju som sakt vara i Landskorna. Men vi kommer ju hem på söndag igen. Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: jessica

Va roligt för et båda två . hoppas nu ni hittar en lägenhet också i området där ni vill bo det hade ju varit toppen . Vi ses i helgen :P

2008-11-22 @ 00:46:04
URL: http://nellienilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0