Tusen tack för lite tur


Det gick jätte bra på dagis och lilleman blev skit förbannad när jag kom och hämtade honom och drog på honom kläderna och skorna. Han ville leka med deras bondgård tillsammans med Enya. Så jag behövde bara vara där i en timme idag på morgonen. Sen så var vi övertygade om att det skulle gå bra. Han till och med vinkade hejdå när jag gick.

Äntligen känner jag att vi börja få turen med oss. Christian värkar få mer timmar på jobb. Och ja, jag hade ju eller HAR jobbet som städare på Tylösands hotell. Men där är så ont om tider och jag får bara varannan helg. Och någon extra dag på den helgen jag inte ska jobba om jag har tur. Så jag ringde en annan städfirma idag som behövde vikarie. Fick en adress där jag skulle skicka in mitt cv. Och sen passade jag också på att ringa Pf5 som jag har gjort så många innan. Men till skylnad från dom andra gångerna gick det jätte bra den här gången. Hon ville att jag redan skulle komma idag och presentera mig och ha med ett personligt brev. Och ja jag ska på utbildning på onsdag. Hon blev övertygad direkt sa hon! Känns jätte bra.  Att få jobba inne i stan fler timmar i veckan och endå ha samma timmlön. Så i morgon ringer  jag till hotellet och berättar att jag tänkter sluta. Så på fredag åker vi nog dit och lämnar min tröja och namnskylten. Christian och Neo ska följa med så det ska bli spännande att ta bussen med Neo. Han har aldrig åkt buss innan ;-)

Så den här dagen har kännts bra för oss alla tre. Och dessutom har vi världens bästa dagis (som jag sakt så många gånger innan) Hjälper oss i morgon så han kan vara där hela dagen. Så äntligen kan jag gå till skolan och få lite gjort.

Nu ska jag lägga ett bud på tradera. Hörs i morgon mina kära läsare! Hejdå

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men så roligt! :) Grattis!

2008-11-17 @ 21:31:47
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Sara

Grattis Grattis :)

2008-11-17 @ 21:34:12
Postat av: Sara

Grattis Grattis :)

2008-11-17 @ 21:34:18
Postat av: Anonym

Grattis till er båda. eller alla tre :) skönt att Neo gillar dagis och vill vara där och ha roligt :D

2008-11-18 @ 03:14:04
Postat av: Charlotte

Grattis! Skönt att få ha lite tur någon gång också!

2008-11-18 @ 15:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0