recept på bröd?

Fan vad gött. Kom precis på att jag börjar kvart över tolv i morgon. Och går till kvart över ett. Och på fredag är jag heeeelt ledig. Det är ganska så skönt. Kan jag göra lite hemma studier istället. Och ränsa skafferiet!

Våra planer för helgen?
Jo nu på fredag ville (min) mamma låna Neo över natten. Hon har köpt hem lite pinnar och chips dom ska mysa med :-) Så då bestämde vi oss för att hitta på något. På torsdag har vi  varit tillsammans i 2.5 år. Igentligen hade vi inte tänkt att fira det. Vi brukar inte fira halv år tillsammans. Men vi såg det som en ganska så bra anledning till att hitta på något. Så första tanken var att vi skulle gå til verona och äta plankstek och ta något att dricka. Men bara plankan kåstar 215 kronor om den inte har höjts ennu mer. Det är den godaste plankan i stan men det är lite saftigt om vi båda två ska äta den och beställa något att dricka. Så vi valde istället att gå på bio. Och ta något snappt och lätt inne i stan. Då har vi gjort lite mer för unigefär samma pengar om inte mindre. Någon som vet en bra film som går nu? Har kollar lite på internet men vi kommer inte överens om någon. Men vi får väll ta och kollla en gång till :-) Fick tips om en pizzeria som låg nära biografen som skulle ha goda pizzor. Kanske ska testa att äta där? Vi får se. Och på lördag ska vi njuta av sovmorgonen. Sen blir det väl att vi hämtar lilleman, och på söndag ska jag jobba!. Efter jobb tar jag bussen direkt hem till pappa som ska bjuda på påter stek (stavning?!) Farfar & Mamma är också bjudna. Det är ju fars dag :-) Får se om vi hittar något litet till pappa att köpa.


Jag känner mig lite som en Bak-Tönt. Har redan bakat lussebullar 5 gånger i år. Och det är inte ens december. Och nu är jag sugen på att baka bröd. Jag vill bara baka,baka,baka och baka. Jag känner mig nyttig och duktig då :-) Någon som har ett ganska lätt och gott recept på något bröd? Så får ni gjärna skicka en länk eller skriva ner det snappt som en kommentar. Så kan jag ju testa. Jag brukar alltid misslyckas dom första gångerna. Alltid något jag missar eller något jag glömmer. Eller så dödar jag bara jästen helt enkelt. Men frukost bullarna vi gjort idag på HK blev skit goda! Så dom ska jag göra här nu i helgen eller nästa vecka tänker jag. Kanske kan planera in det på lördag? Det enda jag behöver köpa hem är mjöl och olja. Och jäst då.

Nej nu ska jag dra mig tillbaka känner jag. Neo ska till dagis i morgon. Han har inte varit där på 2 veckor nu så det kommer kännas lite taskigt att lämna honom där i morgon. Han blir ju så lessen! Men när man sen ska hämta honom ignorerar han bara en. Så han trifs! Men jag vill inte att han ska gråta när vi vänder ryggen till. Ska titta lite på tradera innan jag går och lägger mig. Tänkte se om man hittade några roliga julklappar till lilleman. Hejsvej!


Kommentarer
Postat av: Julia

_17653.aspx?RecipeID=14430" rel="nofollow">http://www3.arla.se/Default_17653.aspx?RecipeID=14430 Nyttigt och gott =D

2008-11-06 @ 14:15:45
URL: http://thoughtsbyjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0