extrajobb

Sådär ja, Nu har jag precis blivit medlem på ett bemanningsföretag. Jag har skickat in mitt cv och ett personligt brev och skrivit in lite uppgifter. Så nu hoppas jag att dom hör av sig. Jag trifs bra på Tylösand det är inte det. Men där har jag bara jobb varannan helg. Så jag får alltså inte chansen att jobba lite extra på loven. Vilket jag vill göra. Men jag jobbar kvar där till jag får något bättre. Man måste ju börja någonstans och det är ju en erfarenhet att berätta vid nästa arbetsintervju!

Under svenska lektionen idag gick vi igenom svenska provet vi gjorde för ett tag sen. Och jag blev glad av att se resultatet. Man kunde inte få högre än VG. Och det blev ett G med en massa + efter. Sen skippade vi matten för då kom Våga Va  på besök. Dom ska tydligen komma varenda måndag i sex veckor nu. Sen stack vi ner till TK och tränade lite.

Och så ser dagen ut hitintills. Jag är på Städ-humör så jag ska nog ta och städa bokhyllan lite, och kasnke ränsa lite bland Neos kläder. Plocka undan allt som är för smått.

Förresten!
Någon som har barn som kanske varit emd om det här?
Neo stoppar fringrarna i halsen så han klöks, har hänt att han också spyr.
Han tycker detta är roligt och skrattar efter han gjort det varenda gång.
Vi säger till honom hela tiden och tar ut handen. Men han springer iväg och stoppar in handen så långt in han kan ingen!
Någon som har förslag på hur vi ska göra?

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Håller tummarna för att du får de extrajobbet då! :) Har ju inte barn, men minns när jag var liten så stoppade jag ner en skralra. (godsedjur-skralra) i halsen så jag spydde...

2008-11-03 @ 17:16:19
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Nina

Vad var det för bemanningföretag?:P Kyle stoppar ju också ner händerna i halsen ibland :S

2008-11-03 @ 17:32:33
URL: http://nijna.blogg.se/
Postat av: Angelika

Bägge mina barn har gjort så och det ända som funkat är att ignorerat dom. Så länge dom får reaktioner så fortsätter dom.

2008-11-03 @ 21:24:17
Postat av: Sanna

tror alla barn stoppar fingrarna i halsen någon gång.. dom måste ju få utforska sin kropp och alla konstiga reflexer... strunta i honom, så slutar han nog...

2008-11-03 @ 22:20:55
URL: http://sppookie.blogspot.com
Postat av: Leas mamma Sandra

lea gör samma sak, dock har hon aldrig kräkts. jag tror det är en sak som varje barn genomför, de vill bara utforska sin kropp. :)

2008-11-04 @ 10:12:26
URL: http://leasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är också bara anställd på var tredje helg på mitt jobb men jag får ju alltid jobba på loven då det är folk som vill vara lediga (med sina barn osv som också har lov). Eftersom jag kan jobbet så frågar dom ju alltid mig om jag skulle kunna jobba.. :) Kanske händer dig också? :)

2008-11-04 @ 14:06:25
URL: http://melindanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0