1 advent



Första advent idag. Så här hade vi planerat dagen - Vi skulle baka peppakakor hemma hos mamma, sen när det brjade mörkna skulle vi in till stan på julskyltningen och bla gå till studiostrand och se tavlan på Lilleman. Vi har ju inte sett den ennu. Inte sen dom gjorde om den då ;-). Ja en mys dag helt enkelt. Men icke sa nicke. Jag har varit kass hela dagen och Neo kräckte ner sängen i morse. Så Christian har fått ta hand om oss hela dagen. Mamma kom också hit innan och hjälpte oss lite och handlade åt oss :-) Världens bästa mamma. Så det blev ingen julskyltning för oss i år. Får helt enkelt vänta tills nästa, Men det är ju så långt kvar! Men huvudsaken är ju endå att vi är friska på julafton. Jag har redan spytt och mått illa en jul så det får räcka :-)

Nu mår jag lite bättre. Nu känns det bara som att jag är riktigt bakis. Har ätit lite fil idag. Och nu ikväll var jag bara så hungrig och så sugen på pizza. Så Christian gick iväg och handlade en vesuvio till mig. Så jag åt halva. Mer vågar jag inte äta idag. Så vi får helt enkelt ta ledigt från skolan och dagis i morogn också. Men om inget mer händer ikväll eller inatt. Så får Christian gå iväg och jobba som vanligt i morgon. Och på tisdag, ska vi väll förmodligen kunna vara soppast pigga att kunna gå till skola och dagis.

Förresten, visst var det en fin kommentar min pappa skrivit i förra inlägget! Jag blev iallafall glad :-) Fattade inte riktigt först. Eftersom han bara hade skrivit morfar och inte Neos morfar eller morfar Jerry. Mamma skriver ju alltid Mamma eller mormor Annette.

Neo leker med sin nya leksak. När Christian var iväg och handlade inna idag så kom han hem med en leksak till Neo efterosm han blivit dålig igen. Det är ju faktiskt 4:de gången nu på mindre än en månad. Det är en pistolliknande grej som blinkar och gör en massa fina färger. men den låter som in i.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ush så tråkigt!

Hoppas ni frisknar till snart.

Men ni behöver inte vara besvikna över julskyltningen det var så tråkigt! Jag tyckte inte det var något att se alls, inga tomtar och inte alls mycket stånd.

2008-11-30 @ 23:01:17
Postat av: Linda

krya på er och hoppas att ni blir friska snart och att ni då haft årets sjukdomar och blir befriade från resten!! kram kram

2008-12-01 @ 16:16:38
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Usch o fy! Ni får krya på er och hoppas ni får hålla er friska över jul o nyår!

2008-12-01 @ 16:40:07
URL: http://lifeofcharlotte.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0