Jag hatar, HATAR! Arg som ett bli.


Fy fan vad varmt det har varit idag, men jag klagar inte.
Nu känns det som att sommaren är här. Hoppas bara att det håller i sig och blir en toppen sommar.
Så Neo slipper ha så mycket kläder på sig, och att han kan leka i gräset varje dag.
Så under bart! Älskar sommaren. Bortsett från alla långbenar.
Ni som känner mig vet att jag är livrädd för dom och får total panik så fort dom kommer i närheten. Usch.
det är tur att jag inte bor själv. Vem fan skule dödat dom då när dom små äcklen kommer in och skrämmer livet ur mig.

Började tvätta redan kl 7 idag. Fanns ingen annan tvätt tid och eftersom vi ska åka i mon så var det bara att ställa klockan och gå upp.
 Men det var skönt att bli färdig med tvätten i tid. Så nu har jag strykt och packa ner våra kläder, lite blöjor ochsånt.
Morfar ringer i mon vid 10 tiden och berättar när vi ska åka. Och det blir nog tidigt.
Vid 12 gissar jag på. Så ska vi vara i torekorv tills mamma slutar jobba så kommer hon och hämtar oss sen.
Kommer att bli en mys dag. Vi köpte också solskyddsfaktor till neo idag. Bamse hette den.
Är livrädd att han ska bränna sig. Man vet ju själv hur ont det gör. Så den ska på i morgon.


Nu till något helt annat. Jag värkligen hatar försäkringskassan! H A T A R ! .
När chrille fick reda på att han inte fick fortsatt på haldex (i början på mars) så bestämde vi oss för att jag skulle sluta ta ut fd penning .
den 1 april och han skulle börja ta ut den 2. (han får inte börja stempla förrens juni).

Och då räknar dom ju det på hans inkomst så han får 80% på sin lön. Annars så får jag ju lägsta.
Så det hade vi ju känas några tusen på. Jag ringde till fd kassan och frågade om vi kunde ändra det via telefon.
Och visst kunde man det. Då skrev en tjej in i datorn att jag slutar ta ut fd penning den 1 och chrille börjar den 2.
 Nu i slutet på april skulle Chrille få sina pengar från fd kassan. Men istället så ser vi att jag har fått in fd penningen. Då var  det så att dom var tvugna att veta vilket datum chrille blev inskriven på arbetsförmedlingen.
Chrille har skrivit in sig på arbetsförmedlingen för några år sen. men blev osäker på om han fortfarande var inskriven där.
 Så för några veckor sen när han var där så frågade han. och då var han inskriven.
 Sen då när han fick reda på att han var tvungen att berätta när han blev inskriven så ringde han arbetsförmedlingen och fårgade.
Haha men då sa dom att nej, här finns ingen christian larssson som är inskriven.
 eeeh jaha blir man trött eller vadå? Och då var det valborg och röda dagar.
Så det var bara att vänta tills den 2 då arbetsförmedlingen hade öppet igen.
Chrille blev iallafall inskriven den 2 maj. Han skickade in papprena vi väntar på våra pengar.
Nu i måndes var jag nere i stan. Jag hade hittat några söta linnen som jag ville köpa men hade inga pengar på mig.
Så jag gick och tog ett kontoutrag för att se om jag hade en hundring eller så.
 Men då ser jag att dom fortfarande inte hade dratt min fd penning.
Inte så kånstigt att chrille då inte får några pengar om jag har fått.
Jag berättade för chrille och han blev jätte irreterad. Det är ju inte precis första gången det blir så här.
Så han ringde till dom och frågade bokstavligt.
 vem på Försäkringskassan är det som inte förstår svenska? Ve är det som inte fattar?
Då säger hon i telefon, här står inga uppgifter om att du ska ta ut fd penning. PUCKON!.
Men hon skulle ändra det och dom skulle dra pengarna från mig. Nu idag gjorde jag konto utdrag igen.
 Då är den jävla fd penningen kvar. Ringde dig igen och frågade vad som var problemet.
 Då säger hon att dom inte kan dra pengarna från mig. Att jag ska få en inbetalningslapp istället.
Och att dom förmodligen har missat att skicka ut en till oss. Jag berättade mitt kontonummer och frågade om dom då inte kunde dra pengarna nu direkt?.
Men nej det kunde dom inte. istället så tog dom mitt mobil nummer så vår handläggare ska ringa nångång nästa vecka så får vi kommer överens om nått.
 ååh jag blir så trött. Nu ståv vi alltså här I G E N. Och hat en sån på 8 månader.
men som tur är så har vi det laddat med, blöjor, välling och burk mat till honom här hemma.
Men jag har sakt det förr och säger det igen. Försäkringskassan är SKIT!



I morgon åker vi som sakt. Det ska bli skönt och roligt. Får se om jag hinner att skriva nånting när jag är där


Kommentarer
Postat av: Nina o Hugo

Barn under 1 år får inte använda solskyddsfaktor.. det kan ge en massa allargier och sånt.. Man ska ha keps eller mössa på dom ha undvika ha dom i solen.

2008-05-08 @ 22:27:44
URL: http://www.hugozmamma.blogg.se
Postat av: DenLillaMamman

Hejs:) jag har läst din blogg ett tag och hoppas det är okej att jag länkar till den?:)

Kika gärna in på min blogg
Kramar

2008-05-15 @ 14:14:45
URL: http://metrobloggen.se/denlillamamman
Postat av: Maria

Var bara tvungen eftersom "Nina o Hugo" skrev att man inte ska använda solskyddsfaktor på barn under 1 år.
" Barn under ett år
Så små barn ska helst inte utsättas för sol alls. Låt barnet leka i skuggan eller under ett parasoll.
Ibland kan det dock vara svårt att undvika solen, till exempel på stranden eller på promenaden. Kroppsdelar som inte kan skyddas med kläder skyddas då med solskyddsmedel med hög faktor. "
Länk till sidan: http://www.sunblock.se/sunblocktest/apoteketsolinfo.cfm

2008-05-17 @ 06:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0