I Malins huvud

Sådär ja, Nu har jag fått lite tid över. Neo sover inte men leker för tillfället med sin pappa nu innan läggdags.

Jag har inte kunnat skriva på ett tag. Ett bra tag faktiskt. Vi har ju varit i Halmstad och mammas data fungerar inte. Eller hon vågar inte sätta på den för då slutar hemtelefonerna att fungera. Vi åkte iallafall hem i torsdes. Chrilles mamma kom tidigt frdamorgon. Hon skulle hjälpa oss att packa. Och packat det har vi gjort. Tror att vi har packat 17 låder nu. Dom står för tillfället inne i det vi kallar skräp-rummet. Så vi slipper se dom här i vardags rummet. Senare på fredan kom Malin hit. Hon skulle stanna över helgen. Vi åkte ut på centersyd på lördan. Anledningen att vi åkte ut dit var för att chrille behövde ett par nya byxor men det var mest jag och Malin som shoppade. Vi åkte ut på söndan igen för vi kände att vi ville gå en runda till. Neo lämnade vi hos Helene för han tyckte inte alls det var roligt att gå på center syd med oss. Så jag fick lite nya tröjor och två linnen i (tidig) mors dag prisent av Neo. Hade först lite ångers av allt handlande. Vi är apsolut inte rika just nu. Men när chrille sa "du behöver faktiskt nya kläder" så kändes det bättre. Så nu är gadderåben lite roligare att leta kläder i och det känns bara så brabrabra!. Jag hittade också en liten prisent till Nilo som fortfarande ligger och myser i sin mammas mage. Men det är inte BF än så där ska han ju faktiskt ligga. Om det hade funnits i Neos storlek så hade han också fått ett par.

Vi har diskuterat fram och tillbaka här hemma. Sen slutet på min graviditet faktiskt. Ska jag börja jobba eller börja skolan igen? Om jag börjar skolan så känns det som att vi får leva på nudlar och ha kaffefilter till toalettpapper. Eftersom jag inte fyllt 20 än så kan jag inte ta studielån. Och det finns ingen hjälp att få mer än studiebidraget då och det är inte mycket att hurra för. Om jag därimot börjar jobba så har vi en bra inkomst men det känns som att jag slösar bort 2 år när jag nu värkligen vill gå i skolan och känner för att försöka satsa. Vi har iallafall bestämt oss. Jag ska berätta för mina lärare att jag börjar skolan igen efter sommaren. Så planen är sohär, Jag ska gå på IV ett år till. Sen nästa år ska jag söka till folkhögskolan. Vi har ju iallafall sakt upp internet, hemtelefonen och boxern nu inför flytten. Och vi ska bara öppna upp ett billigare internet. Så där sparar vi lite pengar. Sen vet jag att mamma & pappa finns i närheten och kommer hjälpa oss så mycket dom kan.

Nu har jag lättat på hjärtat. Ska kramas lite med min underbara trotsiga unge innan han ska i säng.
ByeByeByeByeBye

Kommentarer
Postat av: karin

lycka till med skolan :)

2008-05-19 @ 22:49:42
Postat av: Leas mamma Sandra

Om du börjar skolan och får studiebidrag så kan du även ansöka om att få något som heter "tillägg" eller liknande. Det är på 855 kr i månaden, det är ju i alla fall något. Det får de som går i skolan och har lite speciella förhållanden eller vad man ska säga. Både jag och Leas pappa får det. Skriv bara anledningen att du har barn och egen lägenhet så ska det nog funka. :) Tror det går även fast du fyllt 18. :) Lycka till!

2008-05-20 @ 08:43:56
URL: http://leasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0