I Malins huvud

Nu fick jag lite tid över. För Neo sover faktiskt. Igentligen får han inte sova så här sent. Men han var super trött och vi skulle aldrig klara att hålla honom vaken till kl 7. Så därför får han sova en halvtimme.

Jag har inte kunnat skriva på ett bra tag nu. För vi har varit i Halmstad och mammas data funkar inte där. Vi kom iallafall hem i torsdes. Och tidigt fredag morgon kom Chrilles mamma hit och hjälpte oss att packa. Sammanlakt tror jag att vi packat 17 låder. Så det rummet vi kallar skräp-rum står allting nu. Så slipper man se det i vardagsrummet iallafall. Senare i fredes kom malin. Vi bestämde oss att åka ut till center syd. anledningen att vi åkte ut dit var för att chrille behövde ett par nya byxor. Men det var mest jag & Malin som shoppade. Sen efter shoppingturen i lördes så kände vi endå att vi inte riktigt hann kolla allt. Så därför åkte vi ut i söndes igen. Neo lämnade vi hos Helene den här gången för han tyckte inte alls det var kul att gå med oss på center syd med oss. Vi handlade ennu mer. Synd att man inte har en jädrans massa pengar undangömda för jag hittade värkligen mycket. Fick iallafall 2 linnen av Neo i (tidig) Mors dag prisent.

Vi har diskuterat fram och tillbaka här hemma. Sen slutet på min graviditet faktiskt. Det har varit fram och tillbaka. Ska jag börja skolan - eller försöka hitta ett jobb? Om jag väljer skolan så kommer vi leva på nudlar och kaffefilter som toalettpapper känns det som. Och om jag började jobba så slösar jag endå bort 2 år i mitt liv för jag känner värkligen att jag vill satsa. Jag får ju inte ta studielån förrens jag fyller 20. Men nu har jag bestämt mig och chrille tyckte jag gjorde ett bra val. Jag ska ta kontakt med mina gammla lärare och berätta för dom att jag börjar nu igen efter sommaren. Så planen är väll då att jag går på IV ett år till och pluggar upp mina grundskolsbetyg och sen börjar på folkhögskolan nästa år. Det kommer bli jätte svårt med pengar men jag ska försöka hitta ett extra knäck som hjälper oss lite iallafall. Sen har vi ju sakt upp en massa grejer nu när vi ska flytta. Så vi ska inte öppna upp en ny hemtelefon eller boxer efter flytten. så sparar vi ihop lite. Sen ska vi ta ett billigare internet. Men det här känns endå bra.

Nu har jag lättat på hjärtat lite. Ska sitta här i min ensamhet tills min trotsiga busunge ska upp igen.
ByeByeByeByeByeBye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0