Vår Lilleman

Han jag älskar mest av allt, har äntligen somnat. Han har varit lessen nästan hela dagen. Tror fortfarande att det är bajseriet som spökar. Han är jätte hård i magen. Men nu hoppas vi att han har kommit till ro och sover för natten.
Han fick även en gå-stol idag. Vi köpte den för påskpengen han fått av Helene med Fam. Den var inte så där jätte fin. Vi köpte den begagnad av Chrilles jobbakompis pojkvän. Men den fyller sin funktion. Och den kåstade bara 100 kr. Lite tråkigt att den var helt nerkladdad och skitig när vi fick den. Dom kunde ju gått tvätta av den innan vi kom och hämtade den. Så chrille fick tvätta hela den och lägga några delar i blöt. Men direkt när lilleman vaknade så fick han testa den. Och jadå, han tyckte det var jätte roligt. Trodde inte att han riktigt skulle förstå vad han skulle göra. Men han började röra på benen direkt och blev jätte glad när han märkte att det röde på sig. Så det har varit fullt ös här hemma. Jag stog och diska i köket medans jag hörde chrille springa runt här i vardagsrummet. Neo var ju på allt som han inte fick vara på. Bla Hans pappas högtalare, Min stora vas med pinnar i, Vår stora golvlampa, och lite saker som var under bordet ville ha också plocka fram. Men det var kul att han tyckte om den.

Skrev i ett forum i Ungmamma klubben och frågade om någon visste en bra sida där det finns lediga lägenheter på. Och det var en som bodde i halmstad som gav mig adressen till dom som hon hyr av. Och dom har lägenheter i Nyhem och Andersberg. Kollade runt lite och där fanns 2 lägenheter på nyhem och resten på andersberg. Av dom två på nyhem var bara en en trea. Men jag har varit i dom lägenheterna innnan och dom är fina. Var på 80 kvm. Men kåstade 5900kr i månaden. Men vi vill ju så gjärna bo där. Men än är det tid kvar så vi har inte gjort någon intresseanmälan. Den blev endå ledig i april. Men där ska tydligen komma in nya lägenheter varenda dag. Så vi ska hålla utkik.

Nu när neo vaknar efter han sovit middag så blir han inte lessen längre om han nu har sovit tillräckligt. Istållet brukar han bara ligga och prata med sig själv och sträcka sig efter sin mobil. Är så kul att gå in till honom när han är sån. Han blir så glad när man kommer. När mamma & Frida var här så gjorde han en ennu guligare grej. Jag tyckte att han hade sovit länge så tittade in lite för å se om han fortfarande sov. Men då hade han vaknat utan att säga nånting. Istället så hade han vänt på sig och satt sig upp. Han har tre nallar vid fötterna som han satt å pratade med. Och sen började dra den ena i hans nos. Jag dog nästan! Helt varm blev jag.

Istället för att sitta här och dega så

ska jag dra mig till sängen jag med. Finns endå inget på tv. Och jag är så jädrans trött idag.
Bjuder på lite bilder på vår finaste här nedanför. Hej då länge.

       

Kommentarer
Postat av: Karin

Han värkar vara ett riktigt charmtroll :)

2008-03-23 @ 23:30:21
Postat av: S a r a

Sv. Tack så mycket! :D

Jo visst kan jag hjälpa dig, men kanske inte i kväll.. Har just hjälpt både Bea och Jonna. Men i morgon? :)

2008-03-24 @ 22:45:17
URL: http://saaramarklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0