Rutiner för mig själv

Det blev en tidig morgon för oss. Neo ville inte sova igår heller fast han var jätte trött. Fick han att somna två gånger hos mig men när han sen fick hoppa ner i sängen så var det inte kul att sova längre. Han ville inte sitta hos mig, Inte hos chrille och apsolut inte själv. Han knep mig i ansiktet och drog mig i håret. Han var inte still för fem öre och det var jätte svårt att hålla honom. Så mitt tålamod tog slut och han fick ligga i sängen själv. Man hörde riktigt hur arg han var där inne. När det gått ca 3 minuter så gick jag in för att ge honom nappen och försöka göra ett nytt försök att få honom å sova. Då STÅR han upp i sängen. Han hade ställt sig upp. Jag blev helt chockad och ropade på chrille. Han har precis lärt sig sitta men att han nu drar sig upp för saker och kommer upp med? Det var ju tur att vi sänkte spjälsängen för ett tag sen. Annars så hade vi nog haft en bebis på golvet. Så idag gick vi upp kl 5. Hoppas att han ger upp tidigare ikväll och vill sova hela natten.

Chrille är hema från jobb idag. Hans mage krånglar igen. Så han ska passa på att gå till doktorn. Kanske dom kan svara på om det är mjölk han inte tål. Och sen ska vi gå och lämna in vårt hyreskontrakt. Sen har vi tvätttid och chrille ska ut med sam en runda och Neo ska följa med. Så får jag tvätta ifred. Ska också skriva upp ett litet chema för moi. Ska sitta på mortioncycklen minst varannan dag i ca en kvart. Då har jag cycklat lite mer än en halv mil. Sen ska jag gå ut och gå en lång promenad ca en gång i veckan. Och inte äta efter kl sex och sluta med godis och läsk helt. Godiset vet jag kommer att bli svårt. Någon gång kommer jag att unna mig det. likadant med pizza. Men det är roligt att sätta upp lite egna regler för sig. Det är inte så att jag direkt är ute efter att gå ner en massa. Har gått ner mer än vad jag vägde när jag blev gravid. Men då var jag faktiskt lite större än vad jag nrukade vara. Vill väll mer koma igång å träna och få in lite rutiner på mig själv. Ska även göra iordning min lax sallad snart som jag ska äta till lunch. Mumma!

Igår gjorde vi intresseanmälan på 2 st lägenheter. På Linnehed, får se om vi blir bland dom fem. Isåfall vill vi kolla på dom/den. Hade kommit in en på vallås och vid maraton nu med såg jag. Men på vallås vill vi inte bo och den på maraton hade en jätte kånstig planlösning tyckte jag. Men vi har ju iallafall dom två så länge. Också passade jag på att ringa kent på komvux. Det börjar en kurs nu i mitten på augusti som jag kunde söka till. Om chrille fortfarande är arbetslös så går det. Men om han har skaffat sig ett jobb så måstejag vara hemma med Neo. Men det gör inget. Jag får endå mammapenning mer än ett år. Så nästa kurs börjar i januari så då söker jag till den. Pappa skulle kolla upp vad det finns för bidrag att få. Så nästa gång vi är i halmstad så ska jag dit och prata med dom hade jag tänkt. Vill att Nina också ska börja där. Men pengar är ju ett problem. Men nog pratat om det. Igår så kunde vi lika gjärna ha skitit i att försöka få i Neo någon burk mat. Ibland är han värkligen omöjlig. Försökte två ggr igår men han var inte alls intreserad. Antingen så drog han bort huvudet, spottade ut det eller bara skrek. Nu vet jag inte vad vi ska göra för att få i honom det?. Vi har försökt att göra det till en lek, och stoppa in skeden när han skrattar. Men då blir han jätte arg och spottar ut det igen. Har också försökt att vara allvarliga och inte sakt nånting vid matbordet. Men det hjälper inte heller. Har til och med hållt i hans huvud så det är stilla och sen tryckt in skeden. Men det funkar inte. Men vissa dagar är varre än dom andra när det gäller barnmaten. Och igår var det en sån dag. Vi försökte ge honom gröt nu på morgonen också men det funkade inte heller. Får försöka med lite västkustgruta sen.

Nu är Neo jätte trött, varit uppe sen fem ju. Så jag ska sjunga lite Ååå aj, aj, aj, aj, Buff för honom.
Så får han sova sin första lur idag.

   


Kommentarer
Postat av: Mamma Annette

Har blivit en av de 5 på Slättvägen 7.

2008-03-27 @ 08:10:46
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

stor kille!
Vad söt han är! :)

2008-03-27 @ 08:27:55
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Johanna

Ge honom något att plocka med när ni äter.. majskorn eller något annat smått...

Och försök ta bort ett napp under dagen.. så borde han vara trött på kvällen.. går inte det, så minska tiden på det.. att han bara får sova 30 min om han normalt sover 1 timme tex..

2008-03-27 @ 09:33:10
Postat av: Nina & Kyle

Såå duktigt av dig att göra det :P det måste banneme jag också :P haha

2008-03-27 @ 10:46:47
URL: http://nijna.blogg.se
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

tack, jag börjar trivas rätt bra :)

2008-03-27 @ 21:42:50
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Anonym

alltid bra med rutiner=)

2008-03-28 @ 00:00:27
URL: http://pjamasbyxan.blogg.se
Postat av: Nina

sv; okej men det är myysigt :D Hoppas att han blir bättre, kyle är också sjuk och det är jobbigt ! :(

2008-03-28 @ 18:57:58
URL: http://nijna.blogg.se
Postat av: Anonym

Så söt=)

2008-04-17 @ 12:19:05
URL: http://pjamasbyxan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0