Cross, Långpromenad & Melodifestivalen

Om jag ska börja med igår...
Det var en lång dag. Började med att vi vaknade kvart över tio. Klädde på oss och åt frukost, sen ringde vi helene. Hon kom senare och hämtade oss och vi stack ut till crossbanan och kollade när Kusin körde. Man kan ju säga att chrille var något förälskad i alla crossar som körde förbi honom. Sen åkte vi hem men vi ville inte sitta inne. Det var ju så fin väder. Så Chrille kom med förslaget att vi skulle gå ut till min mormor och morfar i häljarp. Det var jätte skönt att gå fast det är en sån lång bit. Såg en massa vårtecken på vägen. Och vi tog till och med av oss jackorna. Neo satt i vagnen hela tiden men i slutet ville han komma upp. Men han är ju inte så tung längre som tur är! Dom känns inte så tunga nu när dom blir så stadiga. Sen kom vi fram till mormor och morfar. Dom blev överasskade för vi hade inte berättat att vi skulle komma. Så vi fikade lite och pratade. Dom har tapetserat om hallen och det blev skit snyggt!!!. Vill också ha så i vår framtida lägenhet. Men iallafall... Det var bara meningen att vi skulle dit och ta en kopp kaffe och sen gå hem igen. Men Dom ville bjuda på pizza och sen stannade vi kvar och såg på melodifestivalen. Neo somnade jätte sött i min mormors famn ett tag. Sen var ju klockan närmare halv elva så vi pallade inte gå hem. Så mormor körde oss. En härlig dag iallafall!

Idag har vi inte gjort lika mycket. Städat lite och mest bara leget på soffan. Är trötta efter den långa promenaden igår. Men vi packade iallafall ihop lite saker och gick å lämnade det hos dennis och jessica. Den här veckan jobbar
chrille kväll och det är så jävla tråkigt. Men sista veckan han jobbar kväll. Ska över till jessica en dag så ska hon hjälpa mig att gipsa Neos fossing innan den blir för stor. Sen får vi se vad jag gör av dom andra kvällarna när jag sitter här ensam. Känns inte lika tråkigt längre iallafall, eftersom vi snart lämnar den här stan! Och nästa helg som kommer ska vi börja ränsa i källaren och sen börja packa lite smått.

Nu ska jag försöka natta min trötte son. Bilderna från igår finns på min bilddagbok.

image8


Kommentarer
Postat av: Leas mamma Sandra

vad tråkigt det låter att Chrille måste sluta sitt jobb kanske på grund av att han varit pappaledig, sjukt. klarar ni er så ändå då? :)

2008-03-17 @ 12:31:09
URL: http://leasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0