snurrigt här. Men läsbart endå



Packa, Packa, Packa går bara runt, runt, runt i mitt huvud just nu. Fast vi nästan är färdiga så är jag endå stressad. Men jag vet att vi kommer hinna i tid. Den 27 när Jimmy är här med lastbilen är allting nere i lådor förutom dom stora grejerna. Så det är bara att lasta in. Och morgonen efter bär det av till halmstad. Och efter allt är inlastat så bjuds det på smörgåstårta hemma hos mammi.

Alla skåp i köket är tomma förutom två. Har bara lite kstruller, 2 skålar, 2 talrikar och en sil kvar. Och då städskåpet. Vi har ränsat bland alla papprena idag och har också packat ner lite från Toan. Nu är det bara våra kläder, lakan, handukar, skafferiet och då shampot och allt sånt på toan kvar. Det är helt sjuk vad mycket grejer man har som man aldrig tänker på. Vi har unigefär 15 packade lådor här i vardagsrummet. 4 packade lådor i gaderoben, hela lilla förådet är fullt med grejer. Och halva stora förådet är också fullt. Det lilla sovrummet här hemma är proppsmockat med tavlor, hyllor och säckar. Men det rummet är också ganska litet. + att där står en bäddsoffa. Men nu är det inte så mycket mer att packa. Iallafall inget vi kan packa ner nu. Isåfall lite lakan och sånt. Kläderna tar jag 3 dagar inna flytten.

Neo min stackare har en till kindtand på väg. Också där uppe. Så nu innan han gick å la sig hade han feber. Så jag förväntar mig inget annat än att det kommer bli en jobbig natt för honom. Hoppas inte att den här kindtanden segar lika mycket som den första. Och den första har inte ens brutit igen. Ser bara ut som att han har små, små riskon där uppe.

Och om jag har glömt att berätta det så har ju Neo lärt sig vad lampan är någon stans. Har han kunnat ett tag nu faktiskt. Och jag tror att han även vet vart kisen är nu. Varenda gång vi går ut och tittar på balkongen blir han överlycklig och bara skriker utav glädje om han ser en Hund, Katt, eller barn som leker på gården. Då pekar han mot dom och bara sprattlar med benen. Och ler med heeeela ansiktet. Sen blir han förståss jätte arg och lessen när man går in med honom.

Helene med fam Kom in idag på fika. Sen följde jag och Christian med in till stan och käkade pizza. Länge sen Christian år skräpmat. Någon gång ska man unna sig. Nu kallar tvätten på mig som har stått här ett tag känns det som. Har ju blivit väldigt trångt i det här vardagsrummet med alla flyttlådor. Så jag får väll ta och stryka den så jag kan ta undan strukbrädan så här blir lite mer plats.


Kommentarer
Postat av: Malin

Lycka till med flytten :D

2008-06-15 @ 21:26:27
Postat av: Frida

stackars Neo :-( Hoppas han blir bättre snart...

2008-06-16 @ 08:15:35
Postat av: Alexandra

Jo , jag går & väntar på att mitt ska gå över , är kvar trots att jag får tabletter mot det :P

Är beräknad till 7 /11 , så det är läänge kvar haha :)

Man får väl hoppas man slipper gå över tiden också bara .

Lycka till med flytten :)

2008-06-16 @ 09:58:06
URL: http://onttonen.blogg.se/
Postat av: rebecca

har du inte bdb längre? :)

2008-06-16 @ 17:33:45
Postat av: Alexandra

Nej blev sjuksriven någon vecka när jag fick mina legrigan comp , men nu jobbar jag, vill fortsätta så länge det går men har problem med foglossning så jag får se hur länge det går ,men så kanske vi ska flytta till Landskrona så då får jag ändå byta jobb .

2008-06-16 @ 22:17:21
URL: http://onttonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0