Lite allt i allo

Hello everybody!
Här sitter nu en stolt mamma som känner att hon värkligen har lyckats. Han blir snart 10 månader och än så länge är han ju bara världens charmigaste, sötaste, goaste, keligaste, finaste.... och ja jag kan hålla på hur länge som helst. Han är vår son och är då självklart mycket bättre och finare än alla andra barn. Han är ju vårt undervärk! Jag skulle aldrig kunna bya bort honom mot någon/något. Han är bara så perfekt! Nu kan han säga, mamma, pappa och lärde sig även att säga titta igår. Han kryper sen 4 månader tillbaka. Och han har just förstått hur man gör när man ska gå med lära-gå-vagnen. Då jädrar går det undan ska ni veta! Han nästan springer fram. Men eftersom han precis förstått hur man gör och vill gå med den istället för att sitta och åka i den, så går vi alltid bredvid eller bakom så det inte tar allt för snabb fart och han flyger fremmåt. Och för ett tag sen visade han också oss att han visste vart lampan är. Vinka lärde han sig också för 1 1/2 månad sen. Men det är sällan vi ser det nu. Nu pekar han bara på allt och alla. Klappa händerna har vi inte fått honom till att göra än. Men det kommer så småning om! Nu vet vi också att han förstår vad Nej och Ajaj betyder. Och det händer faktiskt ofta att han lyssnar och släpper eller inte gör det han nu inte får göra. Men det händer destu mer att han ignorerar oss och endå pillar på högtalarna, exboxet eller dvdn. Men något "Dumt" måste han väll få göra. Han ger iallafall upp när vi går fram och tar han där ifrån eller säger till på skarpen några gånger.

Och till det apsolut bästa. Som jag är mest stolt över. Det är att Lilleman nu sover själv. HUR BRA SOM HELST. I sin egna säng och tar till och med in nappen själv på nätterna. Det har blivit så bra här hemma. Vi får vår egna stund på kvällen. och behöver inte oroa oss för att han snart vaknar. Utan han sover själv. Så sen efter vi flyttat. Kommit i ordning och Neo har förstått att det här är hans nya hem. Kommer han få ett eget rum. Och där kommer han förhoppningsvis kunna sova själv också. Annars får han bli kvar i vårt rum ett tag till. Som faktiskt inte gör mig nånting isåfall. Mitt eller vårt mål från början var att han skulle kunna sova själv. Vi begäde inte att han skulle sova i eget rum eller egen säng. Han fick gjärna sova i vår säng bara han sov några timmar själv så vi kunde få vår egna stund på kvällen. Men sen började han krypa och då vågade man inte lämna honom själv där. Var ju ganska så stor chans att han kröp åt sidan. Men som sak, Han har lärt sig att sova själv och i egen säng. (LYCKLIG). Han somnade till och med i sängen idag. Jag behövde inte natta honom här i soffan. Gick bara in och la honom. Så någon gång ska det väll vända. Från att ha det jobbigt till lätt.

- Nog tjatat om det...

Idag stack vi först ner till Unga föräldrar med Sara och Marwin. Neo fick leka av sig lite och han var som vanligt förtjust i Victoria. Sen var där ju då ett speceillt barn som man blev något irreterad på. Han var väll runt 3 - 4 år och bara så störig rent ut sakt. Skulle sparka boll inom hus och träffade Neo och nästan lille Marwin. Sen puttade han Neo med flit med en slags bilbana. Jag frågade bokstavligt va fan håller du på med, du ser väll att han är liten? Men värken han eller hans mamma kunde svenska. Igentligen hade dom inte där å göra heller eftersom det är för oss unga föräldrar. Men hon som jobbar där kunde inte säga till dom eftersom dom inte förstog ett enda ord av vad hon sa. Neo fick några smällar av den här pojken. Men efter ett tag så gick dom som tur var. Sist kvar var jag och sara. Marwin låg sött och sov på sidan i saras knä, Neo fick äntligen leka med lite leksaker utan att den "elaka pojken" Tog dom ifrån honom, och jag filade Neos fot och hand avtryck. Är inte riktigt färdig än. Ska fila den mer och sen även lacka den. Men nu är den hemma iallafall och en så länge är jag nöjd. Sen hem direkt med en trött Lilleman som tog sig en tupplur i vagnen på hemfärden. Vi gjorde en enkel middag. Nämligen falukorv och makaroner. Sen nu ikväll stack vi hem till dennis&Jessica. Sa till Nilo i magen att han snart få komma ut. Neo sa väll också till honom men han ska inte säga nånting. Han väntade ju 13 dagar innan han visade något tecken på att komma ut. Och nu är vi hemma och Neo sover sen 2 timmar tillbaka.

Nu kommer här svar på kommentarerna i förra inlägget:

Är det din kompis som har gått över tiden? Det gjorde jag med. dö trist!
- Ja det är en kompis som har gått över tiden. Hade BF den 22 juni. Skit trist jag vet.

När ni kommer flytta kommer ni bo i samma stad som nellie och lilla nilo som är på väg snart eller bor ni i samma stad som de nu? :)
-
Nej vi bor i samma stad som dom just nu :). i Landskrona, Flyttar till Halmstad

gud vad söt din son är i sin sverige tröja på din header :) attans gullunge :) super charmig!
- Hehe ja vad ska man svara på det här? Jag vet!!! Och tack :)


Jag ska nu luta mig tillbaka i soffan och se om där finns något att kolla på. Imorgon blir det en hel-packnings-dag. + Tvättdag. För på Fredag lästar vi in i lastbilen.


Kommentarer
Postat av: en trogen läsare

sicken ucko unge. Jag hade blivit så arg :@

2008-06-25 @ 23:04:55
Postat av: Anonym

vad kul att han sover så bra :)

2008-06-26 @ 12:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0