Im' Back

hej igen. Nu var det ett bra tag sen jag satt här och skrev, men min blogg höll på att flyttas när vi kommit hem från halmstad. Så nu får man väll uppdatera rejält! Så förbered er på en lång läsning.

5/6 - Mina puddningar tog studenten
Japp Melina, Frida & Malin var bara några av dom jag kände som tog studenten i år. Vi tog oss först till sture för att se dom hoppa ut. Men jag var för kort och för långt bak för att se dom. Men vi fick iallafall träffa "bonde söker fru" Fredrik i värkliga livet. Han skulle ju köra deras traktor. Stidenterna skrek och sjöng och många av dom var redan då bra i gasen. Efter dom åkt i väg gick vi vidare in till stan. Där kom dom alla sjungandes och blåste i deras visselpipor. Sen tillbaka till nyhem igen för att fira hemma hos Melina. Vi lämnade av Neo hos sin mormor. Och hade det roligt hos melina. Eller iallafall ett tag, för sen började min hemska huvudvärk. Det var igentligen meningen att vi skulle med ut och festa. Men min huvudvärk sa nej så jag stack hem till mamma vid halv sju istället. Chrille däremot stack med in till wild west. Senare på kvällen då min huvudvärk började ge sig satt vi sitället på altanen och pratade med mammas grannar som också hade studentfest i trädgården. Så då lärde man känna dom lite bättre.
 
( Tjejerna sjunger på flaket innan dom åker in till stan )

6/6 - Stranden & Grillning hos pappa
På dagen blev det stranden för oss. Chrille var lite smått bakis men jag fick med honom endå. Första gången Neo var på stranden och det gick faktiskt bra. Jag tog mitt första dopp och det var så jädrans kallt men efter man doppat hela dig ville man ligga där ett tag. Men chrille den mesen frös ju så han ville gå upp. Och själv ville jag inte ligga där. Men det blev iallafall två dopp och vi lyckades få Neo att somna i vagnen efter han fått glass. På kvällen bjöd pappa på grillat. Lika gott som alltid och vi alla blev mätta och belåtna. På kvällen satt vi och pratade allt mellan himmel och jord och papa tyckte det var jätte roligt att ha oss där. Vi lyckades få Neo att sova ca en timme i vagnen men sen ville han inte mer. Så han bestämde att vi skulle gå hem och sova. Och det tyckte vi var en bra ide för klockan var närmare halv ett. Somnade som en stock när vi kom hem och jag kunde ligga och riktigt fläka ut mig i min lillasysters 120 säng.
 


7/6 - Furulundsbadet och Grillat hemma hos camilla och cajsa
På morgonen stack jag och chrille till maxi för att köpa solstolar. Sen hittade vi också en kylväska som vi passade på att köpa. Och lite fika som vi skulle ha med oss. När vi  ställt oss i den långa kön så kollar som tur är chrille i min plåndbok. Och hittar inte mitt kort. Då hade jag ju självklart lämnat det hemma. Så vi fick ringa mamma som fick komma som räddaren i nöden och betala åt oss. Sen direkt ut till furulundsbadet. Vi valde att skippa stranden och valde istället pool och gräsmatta. Lättare för Neo att krypa och inga äckliga maneter. För det mesta låg vi bara och gottade os i solen och tog ett dopp då och då när vi blev som värmast. Neo höll sig i skuggan nästan hela tiden och åt vindruver och bulle. Sen
blev det hem till camilla och caisa för att grilla idag igen. Jag och caisa kollade på filmer när vi var runt 2 - 3 år. "Doktorn du måste komma fort min kompis är död" haha, man var ganska rolig när man var liten. Och caisas kanelbullar tänker jag aldrig smaka. haha, eller så får jag ge henne en andra chans nu när hon är 15 år äldre. Klockan tickade på och vi fick gå hem. Skulle upp tidigt dan efter och köra hem till Landskrona igen.
( Neo äter fika med mormor )

8/6 - Babyshower för bästa Jessica
Kom hem vid tolv och började göra oss redo lite smått för att gå på babyshower. Vi gjorde det vanliga, Jessica fick presenter av oss alla. Åt gott och skrev en hälsning på en filt till Nilo. Istället för att gissa kön gissade vi på när Nilo skulle titta ut. Jag gissar på midsommar. 2 dagar innan beräknad födsel. Sen målade vi på hennes mage. Eller ja, dom andra gjorde det. Jag vågade mig inte på det. Neo var trött och varm därför bestämde vi oss för att gå hem ganska tidigt. Hemma packade vi upp väskorna som alltid är lika tråkigt. Neo som blivit förkyld hade svårt för att sova. Vaknade vid halv ett och var jätte varm. Men ingen feber. Efter en timme gav vi upp och gick och la oss med honom. Då gick det bättre.
pia målar på jessicas mage
( Pia målar på jessicas mage )

9/6 - Sjuk son & Dagisplats
Vi hade ställt klockan på 07:00. Skulle vara hos tandläkaren 07:45 Och chrille skulle tvätta. Men Lilleman vaknade med feber och en väldigt snorig näsa. Så därför ringde vi och avbokade tiden. Jag fick Neo att somna om och vi sov enda till halv elva. Chrille var vaken och tvättade. Och efter vi sovit dom extra timmarna var Neo bättre. Nu får vi bara torka hans näsa för den vill inte sluta rinna. En tjej från halmstads komun ringde innan idag. Hon erbjöd oss en dagis plats på Klacrups förskola. Vi Tacka de ja och han ska börja inskolas i mitten på september. Det är inte alls långt ifrån där vi bor. Och jag har hört att det ska vara ett bra dagis. Han ska gå på en avdelning med  barn som är mellan 1 - 4 år. Så det får man väll säga var den stora händelsen idag. Men så lände Chrille är arbetslös så kommer han inte gå där så mycket. Blir väll kanske 3 timmar om dagen. Och nu för ett litet tag sen lyckades vi äntligen att få våran lilla snorunge här hemma att somna. Så det ska vi också passa på att göra! Så tar vi det första tandläkar besöket i morgon istället.

Vår sjukis.
( Vår lilla sjukis i vår säng, Han sov som en stock )

Godnatt everybody!
Hörs i morgon!

Kommentarer
Postat av: marcus mamma

söt film på neo (:

2008-06-10 @ 08:40:29
Postat av: Anna

Hur gamal är Neo nu?

2008-06-10 @ 08:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0