idag, idag, idag....

idag, IDAG!!! - Händer det. Jessica som nu gått över tiden 4 dagar sitter hemma med värkar. Dom kommer lite då och då och är alltså inte regelbudna än. MEN nu är det ju igång och förhoppningsvis kommer det bebis idag. Yes,Yes,Yes Jag kommer hinna träffa honom. Men jag måste få erkänna att jag är avensjuk på denna stålkvinna (som jag tycker att hon är) Med Nellie tog dom det lugnt. Jessica satt och spelade spel på datan när allt satte igång. Spelade klart och åkte sedan inom mc donalds och åt innan dom åkte upp till förlossningen. Och nu sitter dom hemma och bara tar det lugnt, äter godis och bara myser. FUSK! Själv låg man i badet och hade så jävla ont. Klarade inte av smärtan så stannade bara hemma 2 1/2 timme. Så det här kommer gå bra! En kvinna som är gjort till att föda barn kanske? Isåfall får hon gjärna föda min nästa.

Jag håller på att tvätta. Sista gången vi tvättar i den här tvättstugan. Sen blir det att stryka, packa, äta något och bara gå här hemma och vänta på att det ska ringa.


Hihi, Nellies lillebror är på väg. Kom, Kom, Kom ut till oss =).


Kommentarer
Postat av: Sarah

lycka till till henne :)

2008-06-26 @ 13:51:18
Postat av: Anonym

vissa kvinnor är verkligen gjorda för att föda.!

Min mamma är oxå en av dom. Hon har varit lugn varje förlosning och inte sakt ett ord. Nu senas när min mamma väntade mina små syskon (tvillingar,nu 8 år. hon ville först inte åka in, men sen gjorde dom det ända bara för det va tvillingar. Sedan satt hon i vänterumet på förlosningen och bara glode tv, andades lite djupt men annars ingen min.! Ingen trode henne när hon sa att det va dags, och det va verkligen dags, öpen 10 cm.! alla va så sukt förvånade. Det är verkligen cool hur vissa personer kan ta smärtan så bra. så beondrar dessa så mkt =)

2008-06-26 @ 21:09:35
Postat av: Nellie&Nilos mormor!

Haha! När vi kom upp var hon ko lugn mellan värkarna! JAg sa att du är nog öppen en tre - fyra cm , mest för att trösta henne! Hon fick ju ligga med ctg i en halvtimme nästan, sen kände barnmorskan hur mycke3t hon öppnat sig! DÅ blev det fart! Fram med ala grejer och rock tilll Jessica. -Du är fullt öppen och hinnorna står och buktar,men tror du att du kan hålla lite så ska jag bara stämpla in dina papper så tar vi vattnet och plockar ut den lille strax!? Du är verkligen född att föda barn Jessica, sa hon!!! Haha! Shit, jag blev verkligen shockad. Hon sprang iväg och sa till Jessica att ringa på klockan om det började trycka på! Och efter en liten stund tyckte Jessica det så vi ringde på klockan... Sen var det tre krystvärkar... Eller iallafall krystningar... efter att de tagit hål på hinnorna... Och kära dottern blev tillsagd, när huvudet var halvvägs ute... -Kan du försöka hålla där nu den här värken ut och sen ta i på nästa!? JA då andas Jessica och pussar Dennis och väntar lugnt på nästa värk... (NAturligtvis hade hon ju ont när hon krystade, och ville inte gärna krysta mer... Men sen var huvudet ute... och så kom han, Lille Nilo! Och där sprang jag som en galning med två kameror och en videokamera! Haha! Det var ju inte någon tid att småfota... Dennis stod ju o höll Jessica i händerna och baddade panna osv,,, Så jag klickade konstant tyckte jag! På Nellies förlossning fick man ju liiite mer tid på sig! Och Jessica ville följa med mig Nogge o Jossan när vi skulle köra hem på natten! Hon till o med ringde mig när jag precis kommit hem o frågade vad som hände om de bara rymde därifrån! Hihi! Men de fick stanna snällt på förlossningen tills de obligatoriska sex timmarna hade gått! Så klockan en minut i sju på morgonen var det Jessica Dennis och Nilo som var påklädda packade o klara för att lämna stället!

2008-07-06 @ 23:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0