9 månader

9 månader sen mina värkar började, och efter 13 timmar föddes en stor Neo Charlie Johansson kl 17:11
Dom här 9 månaderna har gått 100 gånger så snabbare än dom månaderna jag var gravid.
Och dom 13 dagar jag gick över gick saktare än dom 9 månaderna jag var gravid och bla bla bla.
Dagarna har blivit mer meningsfulla och roligare sen lilleman kom. Ni som har barn vet vad jag pratar om. Snart är det hans första födelsedag och det ser vi fram emot.

Jessica & Dennis tog med oss till sjöarna idag. Dom badade och jag skvätte vatten på mig. Men jag tyckte faktiskt att det var ganska kallt så jag var inte så avis. Neo ville inte riktigt bada, han tyckte nog det var lite kallt. så han satt vid "strand kanten" och mös i det mer gymmna vattnet. Högravida Jessica tyckte därimot det var jätte skönt å svalka sig. Hon blir ju dubbelt så varm som vi. Och idag vill jag skriva i Neos första bok att han stog själv utan stöd. Det har hänt många gånger den senaste månaden men bara i några få sekunder. Men nu när jessica höll honom så stog han mins i 10 sekunder. Och mer än en gång! Efter Nellie blivit hämtad från dagis kom dom hem till oss så åt vi tacos. Sen blev det kaffe och kaka. Neo passade också på att slå i hakan på kanten av bordet och sen ramlade han ner i golver oh slog i huvudet. Det såg hemskt ut och han skrek utan luft. Men ingen större skada skädd. Varre är när han ramlar och slår i munnen så det blöder. Ush, och han kommer slå sig mycket mycket mer.

Chrille är i falkenberg. Någon kompis skulle köpa en bil. Men han är på väg hem nu iallafall. Hatar att sitta här själv. Har blivit kass på att somna på kvällaren med. Så det blir väll lika sent idag igen.

jag ska inte upperhålla er längre. Istället ska jag försöka hitta något att titta på  tv.

image60
Han ser lite yr ut. Beror på varmen och hans trötthet. Nu sover han gott iallafall!

Kommentarer
Postat av: jessica

det var nog till och med lite mer än 10 sekunder :P

2008-06-02 @ 22:55:15
URL: http://Nogg.se/Nelliebellieboong
Postat av: Leas mamma Sandra

åh vilken fin bild! Du ser ut att ha jätteifna ögon Malin. :)

2008-06-03 @ 09:41:22
URL: http://leasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0