Försäkringskassan har ALLTID rätt (enligt dom själva)

Idag har man hunnit med mycket. Vi gick ju upp redan kl 04:45. Så har hunnit med att diska, damsuga köket och hallen, sorterat jackor och skor och städat i sovrummet. Och självklart myst en massa med Neo. Och självklart när man sitter och myser i soffan så ringer det en sur kärring från försäkringskassan. Och nu är det problem med pengar igen. Vem har inte haft problem med dom? Hon var iallafall jätte sur och otrevlig mot mig. Chrille kunde inte ta upp pappa dagar på Neo eftersom jag har ensamvårdnad. Men det har gått bra förut? Sen säger hon att vi har tatt ut fd - penning samtidigt och att vi inte kunde göra det. Men jag förklarade att vi visste det och det är därför vi sjukanmält mig. Så att vi inte skulle ta ut samtidigt. Och att det måste blivit något fel när vi skrev in datumen isåfall. Efter a 15 minuters tjafs så ringer jag chrille så han får ringa och prata med dom. Efter många om och men så kom det fram att det visst fann en sjukanmälan på mig. Hon hade alltså fel och skällt på mig i onödan. Men hon bad endå inte om ursäkt. Men dom har ju alltid rätt. Chrille får iallafall inga pengar eftersom vi inte har skrivit på några papper om att vi har gemensam vårdnad. Men så fort vi gjort det så får han pengar. Men allt ska ju vara betalt den siste. Så ringde till mamma. Så vi är ju tvugna att låna utav någon. Vi hade först tänkt att ta från mit sparkonto. Men kul att lägga ca 3000 på mat och räkningar? Som tur var så hade pappa så han kunde låna ut till oss.  Han är bäst! Så det löste ju sig endå. Det jag mest blev irreterad över var att hon var så jävla otrevlig i telefon för det var ju vi som hade gjort fel. Och när det visar sig att detär HON som har fel ber hon inte ens om ursäkt. åååhhhh!!!!!

Nu ska vi iallafall äta lite bullar och kolla på Tv. En vanlig myskväll. Neo har inte alls sovit mycket idag så han är lite gnällig och blir lessen så fort jag lämnar rummet. Han är en riktigt  Mammagris!

Fick en kommentar på något inlägg. Hur man fixar sin design. Jag fattade inte det själv. Så därför fixade min kompis det till mig. Man får gå in på Paint och fixa. så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det.

Puss heeeeeeeeeej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0