en bra kväll

nu sitter jag här, har precis hällt upp ett glas julmust och jag är fortfarande proppmätt! Som Jonte sa, Jag har nog gått upp minst 2 kg nu här hemma hos er. Vi har ätit som grisar. Både vi och barnen, men jag tycker dock att Neo har blivit lite dålig när det gäller att äta. Han äter inte alls lika mycket längre.

Och det blev så mycket mat över. Så hela kylen är fortfarande proppfull. Så det blir att äta det i morgon också. Men inget oss imot ;-) Jag kom på nu i efterhand att vi kanske skulle ge Kyle en julklapp. Men vi hade inte kommit överens om nånting. Att köpa till barnen alltså. Att köpa till barnen det ska vi men inte att vi skulle ge dom ikväll. Men det är kanske lite tidigt endå? Vi får väll ta en julfika strax innan jul och ge dom :-) Efter vi smält maten ett tag satte vi på kaffe och till det dukade jag så klart fram lussekatter & peppakakor. Alla tog nog en varsin. Sen fick Kyle & Neo tag på resten och smulade sönder som på golvet. Jag har försökt att plocka upp det värsta men får nog ta fram damsugarn i morgon igen ;-)  Efter Nina,Jonte & Kyle åkt gjorde jag välling till Neo direkt och sen nattade vi honom i sängen. Han dricker vällingen själv där nu & somnar också :-) Hoppas bara att det håller i sig.

Imorgon ska vi baka peppakakor hemma hos min mamma. Det ska bli mys. Och någon dag nästa vecka ska vi in till stan. Är ju aldrig där inne länge. Vill gjärna se isbanan och alla fina dekurationer. Tänkte handla lite julklappar & en tröja till Mig som jag ska ha på julafton. På nyår tar jag på mig samma svarta klänning som jag hade på mig när jag fyllde år och midsommar.

Bjussar på lite bilder som vanligt. På vår goda julmat, Sötnosarna och den goda fikan till kaffet. Kyle är inte snäll och ger Neo flaskan. Det ser ut så men dom bråkar om vem som ska dricka ut just DEN flaskan ;-)

  

Det här blev en lyckad Lucia. Hoppas ni hade en trevlig dag med :-)

Kommentarer
Postat av: stina

det ser gott ut :)

2008-12-14 @ 11:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0