det blir en super söt pepparkaksgubbe

Heeeeeeeeeeeej och godkväll.

Skolan var slapp idag. Johanna fick permition från sjukhuset så hon var med oss idag. Någon bordnad blev jag inte klar med. Hela skolan gjorde ju julkort så det långa pappret hade inte fått plats. Men istället skulle jag göra ett jätte vackert julkort som berörde henne för att jag skulle kunna höja mitt betyg till VG. Hon sa det mest för att shysst så jag hann höja det den här terminen. Hon trodde väll att jag skulle göra ett sånt där fjesk-julkort. Men istället gjorde jag ett till morfar. Som beröde henne :-)

Efter skolan stack jag hem och hämtade Neo. Vi mötte mamma vid nyhemstorg sen gick vi vidare in till stan. Jag letade överallt efter en tomte dräckt till Neo. Ja vi har redan köpt den. Meeen den är för liten. Och inget kvitto är sparat och alla lapparna är avdragna. Det heter ju att man lär sig av sina misstag. Stl 74 var den största storleken på Maxi. Och jag chansade på den. Inne i stan var allt också utplockat. Största tomtedräckten jag hittade var i stl 68. Men inne på Lindex fanns där i stl 80. Meeeeeeen den var skit tråkig. Såg ut som en pyamas. Helt röd med en vanlig tråkig mössa. Så han får bli peppakaka i år!. Jag tog den sista i storlek 80. Så det löste sig endå. Har också sålt tomtedräckten vi köpte på maxi för 100kr så helt bortkastade pengar blev det inte.

Lite julklappar till Neo blev det med. 2 marakass (stavning?) Och en aquadoodle som den heter. En matta som man kan rita på med pennor som man fyller med vatten. Fastnar bara på mattan och inngen annan stans. Så då ska man lära honom att bara rita på den och inte på några möbler eller väggar :-P Två böcker blev det också till Christians lillebror.

Det blir även stan i morgon igen. Jag vill hitta något att ha på mig på julafton. Så jag & Mamma ska in själva så vi får mer tid till att leta kläder och prova.

Jag håller faktiskt på att slå in paket nu. Så måste kila igen.
Byebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebye

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men om nu pennorna inte färgar av sig på något annat ställe varför säga till honom då? Låt han "låssas" måla på dom ställerna han vill då och få vara lite busig. Barn behöver få vara busiga.

2008-12-17 @ 00:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0