Lusse firande igår på Neos dagis

God morgon!
Det blev endrade planer igår. Det blev inget vika tvätt eller något sånt där, för när jag var och lämna Neo på dagis så såg jag att vi hade missat en lapp. Eller, vi såg den igår men hade så brottom iväg så vi kollade aldrig datumet. Så iallafall så var det Lucia firande på Dagis igår. Och det ville vi så klart vara med på. Allt började klockan fyra och jag fick med mig Pappa & Frida. Mamma är sjuk så hon fick bli hemma. Christian kom lite senare eftersom han slutade klockan fyra. Barnen är mellan 1 - 3 år på Neos avdelning alltså är alla ganska så små. Så dom hade liksom inget lucia tåg utan istället sitter alla barnen på golvet och sjunger tillsammans med fröknarna. Men det tog tid innan alla föräldrar hade kommit på plats och alla barn. Så Neo blev utråkad sen ville han ju självklart passa på att vara hos mamma när hon också är på dagis :-) Så han ville inte sitta med dom andra. Så han stog bak med mig tillsammans med någons farmor/mormor som han tyckte var jätte rolig. Efter det gick vi ut och åt lite lussebullar och peppakakor. Drack kaffe och saft. Neo lekte mest med Hanna som han gör i vanliga fall också :-) Hon tycker så mycket om lille Neo som hon säger. Sen skulle vi ut och hälsa på Tomten i stugan som dom gör varenda år. Och där kan ni ju gissa vad som hände. Alla barnen fick julklappar och alla syskon som var med också. Och efter det, var klockan närmare sex så då gick vi hem för att förbereda kvällsmaten. Det var roligt iallafall :-) Första Lucia firandet på dagis.

Här kommer lite bilder från igår. Men bilderna blev bättre med christians mobil kamera. Men dom bilderna fanns inte på datorn så det får bli dom här. Bilder på när vi är ute och träffar tomten, Neo fikar, Neo & Hanna, Neo tillsammans med två fröknar och När Fröknarna öppnar en present som är från oss föräldrar :-)

    

Jag valde att dölja dom andra barnens ansikte. Deras föräldrar har gått med på att dom får visas på bild via dagisets hemsida. Men jag vågar inte visa dom här ifall det är någon som inte vill :-) Så det är däför ni ser lite svarta huvun över allt ;-)

Idag halv nio ska jag & Johanna på studiobesök på drottning blanka. Det ska bli spännande :-)

Pusssss heeeeeeey :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

mysigt med lucia :D

2008-12-10 @ 22:00:47
Postat av: Jessica

hehe.. så mysigt med lucia! Heter hon i mitten Leonora? Neo är jätte sööt!

2008-12-13 @ 12:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0