Våran julafton

Äntligen är vi hemma. Eller ja, äntligen så menade jag ju inte. Men det är skönt att vara hemma igen. Neo kommer bättre till ro på kvällarna och sådär. Han somnade redan klockan 7 nu ikväll.

Julafton var bra. Jag saknar morfar så in i. Man var ju nära på att börja gråta några gånger, men det gick bra endå. Men om jag ska klaga ytterligare så ja, det var en kånstig julafton. Det kändes inte alls som det. Inte alls lika kul. Han hade berömt roger för den goda maten. Tagit en snapps med dom andra. Skrattat när Neo tog alla paketen från tomten. Sakt att Neo var så söt i sin pepparkaks dräckt. Blivit så glad för fotografiet dom fick av oss (mormor fick av oss) Och blivit generad när alla tacka för sina julklappar när man kramar honom. Fy fan morfar. Kan du inte bara komma tillbaka?

Julklapparna
Vi fick huuuuuuuuur mycket som helst. Orkar jag rabbla upp allt? Ja det mesta iallafall. Neo fick jätte fina kläder från min mormor. Skor, kläder & en leksak Neo gillar skarpt Från Helene med familj. En kundvagn & Bok från min mamma. Julgodis från min syster (hon hade förresten glömt sina julklappar här hemma i halmstad, hahaha) Och av oss, den mattan han kan rita på, köksleksaker och marakas. Av Anders fick han en handboll ;-) Han tänkte att det är ju typ som en fotboll för honom. Men inte så barnvänligt kanske haha :-P Ni som känner Anders vet att han är speciell. Av Tomten blev det lite fingerfärg och en snögubbe i sån plast kula. Som det snöar i som vi hade köpt. Jag & Chrille fick mest pengar, 2 biobiljetter, Och av Helene & Roger fick jag ett jätte snyggt halsband och Chrille fick lite fiskegrejer. Chrille ska desutom få morfar fiskegrejer nu till sommaren. Och sen + allt vi fick på lilljulafton den 20 & 21. Man känner sig nästan rirk efter julen ;-) Men sen kanske man får tänka på allt man lakt ut på julklappar också!

Igår hängde vi med Dennis & Jessica ut till center syd och tänkte handla lite på mellandagsrean. Jessica fick en mobil av dennis som var en julklapp. Sen hittade jag & Chrille ett hemmabio vi köpte. Sen stack jag & Jessica in på Gina. Plockade på oss lite saker och jag köpte 5 tröjor för exakt 400 kr. Men fy fan. Sicken kööö!!!! Vi stog där i 2 timmar. Ett under att det inte var någon som svimmade. Vi fick grejerna iallafall. Men jag ställer mig aldrig i en sån kö igen. Jessica håller nog med mig. På kvällen blev det mat hemma hos mormor.

Nu är vi som sakt hemma och det känns skönt. är lite pirrig inför morgon dagen. Hoppas det går bra :-)

Ska packa upp lite mer julklappar nu. Ha det bra och hoppas nu får en trevlig fortsättning :-)
Bjussar på lite bilder från julafton!


 
 

Neo var helt underbar. Lite blyg för tomten först men sen släppte det. Tomten fick till och med en kram & puss. Älskar dig gubben, Du gör livet lättere att leva när det är svårt. Du är mammas allt ♥

   

Kommentarer
Postat av: linnea

Ni ser ut att ha haft en bra jul iallafall :D

2008-12-27 @ 21:37:28
Postat av: Rebecca

Har följt din blogg sen lunartiden :) Kollar in här varje dag. Neo är verkligen söt, och du är superduktig som orkar med både barn och skola.



2008-12-28 @ 14:34:58
Postat av: Charlotte

Sötaste pepparkakan hade nog ni på julafton ;)

2008-12-28 @ 19:24:01
URL: http://lifeofcharlotte.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0