Tredje advent

idag tände vi tredje  ljuset i adväntljusstaken. Till frukost tog vi fram lite köttbullar från igår, prinskorvar, ägg och en massa gott. Åt den goda julosten tillsammans med jul brödet. Och gissa vad det blir till middag? Jo julmat :-)

Vid 1 - tiden ska jag & Neo knalla hem till mamma och baka lite peppakakor. Jag har laddat batteriet till videokameran så jag kan filma lite. Var längesen vi filmade Lilleman nu. Tror senast var när han fyllde år. Kanske någon liten filmsnutt efter det med. Så att batteriet skulle ta slut typ. Men idag ska det filmas! Första gången han bakar peppakakor ju :-)




Om ni låter mig få skryta några rader. Neo är så duktig! såååå duktig. Så fort han har bajsat säger han bajch. Så går vi in och byter. Ibland kan han förväxla bajs & kissa så ibland kan det bara vara en kissblöja :-) Men endå, så duktigt! Att han är medveten om när han gör det. Vi ska ju börja med pottträning nu till sommaren och det underlättar ju bara när han vet att han bajsat eller kissar. Vissa barn märker ju inte ens av när dom gör något så då kan det ju bli lite svårare. Så nu har jag fått stolta av mig lite :-) Dessutom har Kyle glömt en napp här så han går runt och visar den till oss hela tiden och säger Kaaaaaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0