to day

Hej på er!
Så vad har hänt idag? Jag hade hoppats på sovmorgon eftersom vi inte skulle vara på skolan förrens vid halv tio. Så jag hade ställt klockan på halv åtta. Men Neo tyckte inte samma sak. Han steg upp halv sju istället. Mamma kom och hämtade oss vid nio. Hon följde med upp en sväng för att hälsa på Ingvar. Och jag vågade inte gå upp med både Neo & Blomman. För jag hade förmodligen tappar något av dom ;-) Först så samlades vi i klasrummen och sen satt vi i klara salen. Lite priser delades ut och några som haft drama fick uppträda. Sen samlades vi i matsalen och fick fika. Neo var blyg till en början men sen lättade det. Han åt klementin som bara den. Och han ville bara ha mer mer mer!!! Och alla ville ge honom :-P Vid 11 var Neo trött så vi begav oss hem. Han somnade som en stock.

När mamma & Christian kom hem stack jag & Mammsen till  Maxi. Jag lämnade tilbaka en tröja. Köpte 3 julklappar till Neo. En från tomten och två från oss. Ost, bröd, salami, mjölk, panpizza hamnade också i korgen. Vi åkte hem - Åt lite kvällsmat sen var det duschen som gällde. Neo följde som vanligt med. Vid 8 somnade Neo men vaknade vid  9 igen. Jag tog upp honom och han tog in händerna i munnen hela tiden. Nu är jag till 99% säker på att det måste vara tänderna. Jag tror att det är 5 natten i rad nu han vaknar och är helt hysterisk. Och inte bara en gång om natten utan flera. Dom har också nämnt det på dagis. Att han varit lessen och pillat sig i munnen. Så det var bara att sätta sig i soffan med honom. Gav han panodil och lugnade ner honom. Efter ca en halvtimme somnade han gott i mitt knä. Nu ligger han i vår säng så jag lättare kommer kunna trösta honom om han vaknar fler gånger.

Så vad har jag roat mig med sen Neo somnade? Jag har träffat frida en snabbis. Och slått in några julklappar :-)
Även i morgon blir det en fullproppad dag. Vi ska gå och fixa min mamma & pappas julklapp som inte är färdig än. Kanske drar en sväng till maxi och handlar lite inför lördag. Vi ska ju fira lilljulafton här då med Christians familj. Damsugas ska här göras, städa toan och ränsa bokhyllan. Ringa försäkringsskassan får jag heller inte glömma.

Nu är jag nöjd. Ska gå och lägga mig :-)
Heeeeeeeeeerå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0