shoooo

Hejsansvejsan nu är vi hemma, Jag & Neo.

Provet idag gick bra. Eller ja, jag är inte hel nöjd. Men jag gjorde det bästa jag kunde. Och jag hade inte förväntat mig att det skulle bli bättre faktiskt. Jag har svårt på engelska och det är min svaghet. Men det går så bra i alla andra ämnena. Ingvar tittade igenom det lite snappt innan jag gick och han tyckte att det såg bra ut. Och alla glosor kunde jag förutom EN. Satt hur länge som helst och kämpade men den men det var lönlöst. Så innan jag gick ville jag veta vad det var. Och Diary är Dagbok. Men att göra Pluroal var inga problem.

Neo han var gnällig på dagis idag med. Han gnäller och har händerna i munnen. Och tar sig för öronen. Så snart bli han väll sjuk. Dessutom var han helt hysterisk när vi skulle hem. Nu ligger han i sängen och håller på. Han är så trött. Tror att jag sak göra honom sällskap en halvtimme :-)

Kommentarer
Postat av: Ida andersson

Jag menar absolut inte att socialen inte ska hjälpa till för det tycker jag de ska. Men jag förespråkar att innan man skaffar barn oavsett ålder bör man ha någonform av utbildning och där med minst gymnsie eller ha ett fast jobb redan innan vilket inte är så vanligt. Man ska inte när man skaffar barn förlita sig på att socialen hjälper en med det ekonomiska - det ska vara till om det händer något. Tex att man blir arbetslös.



Och att man ska få göra abort efter vecka 20, jag tvivlar på att det är många som kommer på att de är gravida senare än vecka 20. Om man läser om graviditeter finns det många symptom plus att man börjar se magen (oftast) innan vecka 20 och om man nu inte ens märker det då kanske man får vara nogrannare med att skydda sig om man inte vill ha barn. Vill man inte ha barn så grav. testar man sig regelbundet om man är ansvarsfull. Så att skylla på att man inte kan göra abort är bara fattigt.



Och nej det finns ingen lag som tvingar en till abort och ingen åldergräns för att bli förälder. Det tycker jag inte det ska finnas heller, men det ska finnas ett personligtansvar hos varje individ att se till att man kan försörja sig själv och sitt barn om man väljer att sätta ett till livet - för det är trotts allt ett aktivt val. Då kan man inte gå och förlita sig på att andra människor ska komma och se till att man klarar det ekonomiskt. Annars kanske man bör vänta med att skaffa barn tills man är färdig utbildad, tillräckligt gammal för csn (om man inte kan försörja sig på annat sätt) för man dör nog inte av att vänta med barn några år extra.



Men visst har det hänt så har det hänt, och då borde hon få hjälp. Tycker bara att man borde tänka en extra gång. Det är trottsallt ditt liv och du som ska se till att du fixar det - inte vi andra.

2008-12-12 @ 14:55:36
URL: http://electrify.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det är mycket märkligt.. men sånna är dom på socialen.. dom hjälper helt fel människor, sånna som inte har några framtidsplaner alls.. oftast.. och skiter i dom som bara behöver tillfällig hjälp, men egentligen enligt lag måste dom hjälpa henne om hon står inskriven på arbetsförmedlningen.. en utredning får dock ta 3 månader, hon kan ju alltid skriva in sig och ansöka om bidrag, sen tacka nej till jobb om dom erbjuder henne ett.. lär ju inte hända i denna lågkonjunkturen... ;o)

2008-12-12 @ 19:02:12
URL: http://sppookie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0