Nyår

Nu har vi nog bestämt oss. Men det är inte 100. Och det kanske hinner ändras. Vi blir nog hemma i år. Christian har tänkt att sätta upp sig att jobba över på Nyår. Under dagen då, så han är hemma på kvällen :-) Det kanske låter deprimerande. Att bara sitta hemma. Men vi vill göra det! Jag känner inte alls för nånting längre. Sen morfar dog är inte saker och ting detsamma. Jag tycker fortfarande att det är skit jobbig. Att inte ha honom här hos oss. Jag hade kunnat skippa både jul & Nyår. Jag vill liksom inte fira det. Känner inte alls något direkt glädje. Våra planer var ju att fira Nyår på samma sätt som förra året. Vara hemma hos mormor & morfar. Äta förrätt, varmrätt och efterätt. Umgår och ha trevligt. Med lite god dricka och se på raketerna. Förra nyår var nog den bästa nyår jag haft. Och Christian instämmer. Det blev värkligen lyckat.

Om NIna & Jonte inte hittar någon barnvakt så kanske vi firar det med om. Det hade varit kul :-) Men annars blir vi nog bara hemma som sakt. Det känns bäst så. Så får man hoppas att man känner sig mer motiverad nästa år :-) Att både fira jul, och Nyår. Men just nu känns det skit.

Farfar kommer förresten att vara ovanför oss på Nyår :-) Han har en kompis som bor över oss. Så det är lite roligt. Får gå upp och önska dom gott nytt år :-)

Så så ser våra planer ut :-) Än så länge iallafall. Om vi skulle ångra oss finns ju alternativet att åka ner till Landskrona och fira med mamma, mormor & compani. Vi får se. Som sakt.


Vad ska ni hitta på på Nyår? :-)


Kommentarer
Postat av: Höggravida Alexandra

Jobbigt det där med din morfar :( Min farfar är sjuk och jag är så rädd att förlora honom.



Vi ska också bara bli hemma på nyår. Jag har BF den 29 december så antingen är jag hemma med stor mage, ligger på BB eller har en lite bebis i famnen :)

2008-12-19 @ 12:50:52
Postat av: Charlotte

Jag och sambon ska fira med svärföräldrarna och sambons familj. Ska bli mysigt! Jag är inte sugen på att bli full på nyår så det ska bli riktigt trevligt.

Jag hoppas ni får trevligt på nyår oavsett! Din morfar får nog en vacker syn på nyår när han sitter där uppe på molnen, dels för raketerna men mest när han tittar ner på er :)



God Jul o Gott nytt år!

2008-12-19 @ 13:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0