Lilljulafton igår

Igår var det lilljulafton hemma hos pappa. Jag, Christian, Mamma, Frida, Neo & Farfar var där. Vi kom dit vid 2. Mamma & Pappa höll på att förbereda maten.  Vi öppnade en julöl, beundrade granen lite och Neo satte igång och roade oss som vanligt :-)

     

Efter jag fått gå hem till mamma och hämta en krov som hon glömt och och lite så. Var maten färdig och vi slog oss till bods. Neo älskade Leverkorv, kalvsylta och grönkål tror jag att det var :-) Vi åt som hästar och det kändes som om vi skulle rulla fram när vi sen skulle gå hem. propp mätt och vi fick inte ner en bit till. Men vad är godare än julmat? Och man äter ju bara allt det här en gång om året. Dessutom så kommer vi inte äta julmat på julafton.



Efter vi fått våra mätta magar och tatt det lite lugnt Kom tomten. Tomten var morfar :-). Andra gången Neo träffar Tomten iår. och tredje gången blit på julafton. Neo stog och vinkad ei fönstret. Men när han sen kom in, blev han skit rädd. Men vi alla förstår honom. Det var den mest äckligaste masken jag sett och jag själv hade blivit skit rädd om någon sån hade kommit hem till mig. Pappa hittade inte den masken han igentligen tänkt han skulle ha. Eller bara skägget. Så
han fick istället ha på sig den här. Så eftersom Neo blev så rädd för den rälige tomten. Tog morfar av sig masken och då blev det bättre när han såg att det var han :-) Sen öppnade vi julklapparna. Fick pengar & chocklad av morfar. 2 ägg koppar och skålar av Roger & majsan. Neo fick backen med lego och kläderna från Farfar. 500kr och ett elefant-gosedjur av morfar. Och sen ett stort kök av mormor. För det paketet tar för stor plats i bilen. Så han fick öppna det igår istället för i Landskrona på julafton. Jag tyckte att det såg lite tomt ut. Vi hade inte fått ett enda paket av pappa. Men jag tänkte att jag säger ingenting. Och då får han iväg och hämtar den :-D BÄSTA JULKLAPPEN !! Jag blev så otroligt glad. Han hade gått in till studiostrand och hämtat ut min tavla. Så nu sliper vi spara ihop den till oss själva. Jag stog och beundrade den ett tag. Sen la jag tillbaka den i mitt gammla rum där våra andra julklappar ligger. Vi kunde ju inte gå hem med dom igår. Så mamma kommer och lämnar dom idag.



     

Efter allt julklappsöppnande gick vi hem. Neo somnade efter bara några meter och klockan var bara alv sju. Men vi körde på det. När vi kom hem, klädde vi av honom och la honom i sängen. Jag var helt säker på att han skulle vakna inatt så jag gick också å la mig så att jag skulle orka vara upp med honom om det nu skulle vara så. Men han sov hela natten och vi gick upp vid halv sex :-)

Nu har lilleman snott mitt halsband, får ta honom innan han tycker att han blir för fin och skriker så hela sverige hör honom när jag tar det ifrån honom ;-)

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Sara

Fan vad fin tavla. Roligt att du fick den :)

2008-12-22 @ 08:09:05
Postat av: jessica

åhh, så härlig tavlan ser ut att vara :) jätte fint :)

2008-12-22 @ 10:31:35
URL: http://nellienilo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tycker den tavlan är bara föör fin!

2008-12-22 @ 12:33:57
Postat av: jessica

★°☆ God Jul & Gott Nytt År ☆°★

2008-12-22 @ 12:41:58
URL: http://nellienilo.blogg.se/
Postat av: Linda

jättefin tavla:) åå vad roligt..

God jul och gott nytt år:)

många kramar till dig och Neo:)

2008-12-22 @ 18:30:36
URL: http://lindalewander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0