Lägenheten är vår


Igår var vi och tittade på en lägenhet inne i stan på lassarett vägen. Min pappa la ut en annons åt oss på blocket för ett tag sen. Och i Fredes hörde en kille av sig som hade en 3:a inne i stan som stog tom och ville ha den uthyrd så fort som möjligt

Det finns för och nackdelar med lägenheten (som med allt annat). Det vi inte gillade var, att hyran ligger på 6200 kr. Den ligger inne i stan därför blir det en ganska så lång bit till Neos dagis. Ca 30 minuters gåavstånd. Lägenheten är väldigt liten. Bara på 64 kvm. Och sovrummen var det minsta jag har sett. Det stora som isåfall skulle bli vårt. Fick man bara precis plats med vår säng på bredden. Och eftersom Neo fortfarande sover inne hos oss blir det knappt någon plats över till en spjälsäng. Om jag förstår det rätt så har det varit en 2.a innan. Men han gjorde nu om det till en 3:a och satte en vägg i sovrummet. Det var det vi inte tyckte om.

Men det som vi tyckte om var att, Köket är helt nytt. Mordänt och skit snyggt. Helt klart det snyggaste rummet i lägenheten. Det är bara 3 familjer som bor i huset så vi får tillgång till trädgård. Elen ingår i hyran. Och hyran för oss blir det samma eftersom vi får bostadsbidrag på 1000 kr. Vi kommer att bo JÄTTE närma Nina&Jonte ;-). 

Pappa ringde han igår och sa att vi var intresserade om vi fick riva väggen i sovrummet och istället göra den till en 2:a. Och om han kunde vänta med första hyran till februari. Vi har ju 3 månaders uppsägningstid på denna vi bor i nu. Väggen var inga problem. Men vi fick riva den själva. Ekonomin är dålig för dom flästa nu och han ville helst ha hyran i januari. Så han ville sova på saken. Så nu ringde han idag igen. Och var inte så glad för att inte få några pengar i januari. Så pappa föreslog att vi skulle mötas på halva vägen. Så han gick med på det om han fick 3500 i mitten på Januari. Så nu är det klart. Vi har tatt lägenheten och kommer att flytta!!!!

Jag ska leta reda på hyreskontraktet idag. Så säger vi upp lägenheten i morgon. Internet, Hemtelefon & Elen ska också sägas upp. Om ingen tar den här lägenheten innan tre månader. Så tar vi det lugnt med packningen & flytten. Kör dit lite grejer i taget och packar upp på plats. Så det inte blir sån flyttröra. 

Det här känns jätte bra, för oss alla :-) Men det kommer att kännas kånstigt. Jag har alltid bott på öster. & nu ska jag helt plötsligt bo på andra sidan nissan. Men det kommer nog att gå bra :-) 

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till nya lägenheten!!

Jag ska oxå flytta (hoppas/tror jag) redan i januari men jag ska flytta från stockholm till Östersund, jag ska börja socionomutbildningen där! Det ska bli jätte spännande men lite läskigt oxå att flytta så långt! Jag har nästan redan packat ner allt i flyttkartonger, jag är redo för flytt! Nu väntar jag bara på antagninsbeskedet för att jag säkert ska veta, men jag tror jag kommer in:) Då är det bara boka studentrum och hyrbil och planera in en flyttdag för mig:) Jag har oxå 3mån uppsägning och kommer ha dubbla hyror i 2månader, det är inte så kul för ekonomin men det löser sig nog..

Lycka till med eran flytt!!

Ha det tokbra!

kramar!

2008-12-29 @ 20:17:14
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: NIna

Vad kuul!:D:D Grattis granne ;)

2008-12-29 @ 21:31:02
URL: http://nijna.blogg.se/
Postat av: Sarah ( från handbollen )

Så skönt för er att det löste sig på detta viset :D!!! Ni om några behöver inte få mer krångel nu tycker man!

2008-12-29 @ 22:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0