Kräftskiva

igår kväll hade vi kräftskiva här hemma. Och ärligt talat så blev jag  besviken och tycker nu i efter hand att vi lakt ut en massa pengar på saker i onödan. Vi som har så ont om pengar nu kunde haft dom till något bättre. Sist kvar var  iallafall Malin, Björn, Jonte & Nina. Och Tequila då så klart som fick vara med hela kvällen. Då började humöret på mig bli lite bättre. Killarna satt inne och pratade om allt möjligt. Medans jag, malin & Nina satt ute på balkongen och pratade barn & förlossning ;-). När alla gått vid 10 - tiden kändes det jätte onädigt att vi lämnat bort Neo. Han kunde lika gjärna varit med hemma. Så malin frågade om jag ville hämta honom och det var jag nära på. Men efter en liten stund fick chrille ett sms från mamma där hon skrev att Neo somnat för två timmar sen och att hon också skulle gå och lägga sig. Så han sov ju och allting hade gått bra utan problem. Malin & Björn stack vid tolv. Och Nina & Jonte stack inte förrens vid halv två. men den 1 1/2 timmen bara sprang iväg. Efter dom åkt iväg gick vi raka vägen in och la oss. Jag var helt sluuuut. Och sovmorgon fick vi till tolv. Då lämnade mamma Neo här för dom skulle åka ner till Landskrona. Så nu ska det dröja länge innan vi lämnar bort Neo igen.

Jo föressten. Morfar, han mår bättre. Han har varit utan resperator sen igår eftermiddag. Och är mycket piggare och motiverad. Så nästa helg blir det förmodligen så att vi åker ner till Landskorna. Så jag får träffa honom nu när han mår bättre.

Här hemma luktar det typ fortfarande kräftor och räkor. Fast vi var noga med att gå ut och slänga allt efter vi ätit. Vi slänge ialafall alla kräftor som blivit över. För vi hade endå inte ätit upp dom. Men fick idag reda på att det var väldigt onödigt. Mamma, Helene och kompani ska också ha en liten kräftskiva idag. Dom kunde ju fått allt som blev över. Men thats it. Räkorna som blev över sparade vi iallafall. Så innan idag gick vi till hemköp i regnet och köpte bröd och ägg. Majonäs lämnade någon kvar här igår, så vi gjorde alltså räckmackor. Och det var GOTT!

Ikväll ska vi bara mysa, kolla på film, dricka cola, och bara vara! Och i morogn är det söndag, och dan efter det börjar min första hela vecka i skolan.

Nu börjar min son bli trött, så jag tänkte bjuda på lite bilder. Sen ska jag natta honom. Ha det bra!

1. Kräftskiva stämning eller vad?
2. Platserna vid soffan
3. Tog ut köksbordet i vardagsrummet
4. Ja och sen hade vi två platser kvar, så kom vi på denna lösning ;-)
5. Kräfter i taket. Dyra som FAN
6. Jag & Melina.
7. Maten är serverad
8. Söta Nina & Chrille vid matbordet
9. Jonte i hatt! Vem har bild på det förutom jag ;-)
10. Padde & Melina
11. Dagen efter, Neo har kommit hem och fick på sig en hatt. Chrille sa "Jag ser redan nu framför mig att han kommer vara den sötaste stjärngossen i luciatåget :-)" Och jag tror också att det stämmer!
12. Och vår goda räkmacka som vi gjorde idag.



1 . 2. 3. 
4.5.  6. 
7. 8.9.  
10. 11. 12.

God natt! Och om vi inte hörs i morgon, så hörs vi redan ikväll!

Kommentarer
Postat av: wiggos mamma

Vad fint ni hade gjort :)

2008-08-23 @ 21:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0