en mammas stolthet

8 dagar kvar tills jag börjar skolan igen. 7 dagar kvar tills jag slutar ta ut fd-penning. Nu är snart min mammaledighet slut och det suger. Jag känner mig inte redo. Men när ska jag göra det igentligen? Nu börjar vå riktiga vardag med Skola, Jobb & Dagis. Nu har vi bara kvällarna och helgerna tillsamamns. Men det känns endå bra. Det är ju så här det ska vara. Tänk vad helgerna kommer bli speciella för oss. Nu ser varje dag lika dan ut. Första året är tufft men u n d e r b a r  t !! Man ska lära känna sitt barn, Sätta rutiner och lära dom vad dom får och inte får göra. Jag tycker att vi har lyckats bra. Allting kan inte vara perfekt och det är ganska skönt att det inte är det. Tänk vad tråkigt det hade varit att ha barn om dom gjorde precis som man sa. La sig alltid vid läggdags och sov stenhårt tills nästa morgon. Aldrig gnällde på kvällen. Aldrig tog sönder något. Och var aldrig glad. Då hade man aldrig kännt det här Jag-Har-Lyckats! Då dom sover bra och släpper det dom har tatt när man säger ajaj.


En Mammas stolthet. Min Stolthet helt klart!




Sitter och pratar med Sara. När Marwin blivit lite äldre och är mer med kommer dom ner en helg. Då har han och Neo mer glädje av varandra med. Det var länge sen hon var i Halmstad nu så hon måste ju komma hit. Och Marwin får ju ta och bli av med sin kolik innan dess. Men det ska ju inte vara några problem? Dom brukar väll bli av med den runt 3-månaders åldern? Rätta mig om jag har fel. Men det måste vara jobbigt att vara borta med sitt barn då det kommer en skrik-timme. Jag själv tycker inte det är jobbigt. Men jag kommer ihåg hur jag reagerade och kände då jag var borta och Neo bara skrek. Man tycker det är så jobbigt och tänker på hur dom andra tänker runt om kring än. Gjorde jag iallafall. Men dom tycker nog inte det är så jobbigt. Som man tror dom tycker.

Nu är det städning på G!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja de ska bli roligt när vi bestämmer oss för att komma upp till er:) ja koliken brukar försvinna runt 3 månader men de e ju mycket bättre redan så vi hoppas på att den försvinner innan hehe:P men blir lättare när han blir lite äldre och man kan roa honom på lite fler sätt än att gå runt med honom. :) men tiden går ju så himla fort så snart e han väll 3 månader.

2008-08-13 @ 19:07:55
URL: http://nogg.se/marwin08061

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0