en lång dag

Nuuuu.. är allt klart här hemma. ÄNTLIGEN! Det har varit en lång dag och jag är helt slut. Neo sover så sött och jag ska också alldeles strax bädda ner mig. För det kommer att bli en lång dag i morgon med.

1: Vi gick upp och Neo fick mat. Och vi gjorde oss iordning för att gå å handla.
2: Gick till kvantum och köpte alla ingridienser man behövde till muffins
3: Gick till Öb och handla de Läsk. Blev också ett par byxor till Neo, ett doftljus och soppa :P
4: Gick hem med allla varor (tungt som fan)
5: Kom på att vi hade glömt handla mjölk så vi lämnade varorna snappt och gick vidare till netto och handlade mjölk och pålägg
6: He och började baka. Blev muffins och Negerbullar
7: Tyckte att det såg lite snålt ut med muffins så gick till Netto igen för att handla mer ägg. Men när vi stog framme i kassan så hade jag glömt pengarna hemma (typiskt mig)
8: gick hem, hämtade pengarna, gick till baka och betalade och sen heem ingen.
9: Bakade lite till sen började vi med maten.
10 Neo fick pyttipanna till middag men det var för stora bitar i så jag bytte ut det mot ett mellan mål med banan och yoggy.
11: Busade med Neo medans Chrille plockade undan lite här hemma.
10: Strök tvätten från igår och började sen diska

Och nu är klockan REDAN 11. Tur att vi gick upp tidigit idag annars så hade vi aldrig hunnit med allt!. Men nu är allt fixat för i morgon. Tårtan ska bara hämtas och jag ska damsuga lite snappt här hemma. Men gästerna kommer inte förrens vid 4 endå. Hoppas jag mår liiiite bättre i mon så jag kan koppla av och njuta över att det är min dag. Igentligen är den ju på måndag men det blir kalas för mig i morgon och den 25. Kommer sakna mamma och pappa i mon. Men jag förstår att det inte är spec lönt för dom att komma eftersom vi ska fira mig den 25 i Halmstad. Kåstar också att åka fram och tillbaka hela tiden.

Tänkte svara på en kommntar som jag totalt glömt bort.- Om hur man gör mögelostsås -
Du häller grädden i den stekpanna du stekt biffarna på. Sen smular du bara i mögelosten i såsen. Häller i lite soja så att den får färg och rör runt hela tiden. Man får smaka lite då och då så man inte tar i för mycker ost. Men vi hade i 5 dl grädde och smulade ner nästan hela såsen. Men vi lämnade kvar en liten kant. Sen hade vi också i paprika. Alltså bara skär paprikan i små pitar och häller i :) Man kan också ha i lite prockoli om man vill.

Bilddagboken. Jadu där har inte hänt så mycket på sista tiden. Har faktiskt inte haft kameran uppe heller. Jag är inte direkt på Topp. Men nu i helgen ska jag förska ta mig i kragen och ladda upp lite foton. Från kalaset och så där. Så snart kan mamma sitta och kollla på bilder på Neo på jobber igen.

Det var allt för mig. Nu går ögonen i kors så ingen ide att jag försöker skriva nått mer. Kommer bara bli kladd av alltihopa. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0