nu är vi tillbaka igen

Hej allihopa... igen.. Nu har vi äntligen fått internet i den nya lyan. Så nu kan ni få lite mer uppdatering om vad det är som händer, och hur vår mysiga lägenhet blir ännu mysigare. Vi var på Ikea förra veckan. Men vitrinskåpet vi skulle köpa hade dom slutat att sälja, sko lådoorna vi skulle köpa hade dom också slutat att sälja, och hyllan vi skulle ha hade dom inte i ek i Helsingborg. Men vi kollade ut nya skolådor och när vi sen plockat på oss lite smått till köket och sodär gick vi ner för att ta ett skrivbord som vi skulle köpa till Neo, och skolådorna vi sett ut. Var det tillfälligt slut! Så vi får åka dit igen om tre veckor om dom fått in det. Ett besök på gekås behövs också då vi bla inte har några gardiner att hänga upp. Sen är det ju alltid roligt att förnya hemmet. Vi har målat taket i vardagsrummet. Och det har sammanlagt tagit ca 9 timmar och även taket i hallen som tagit 4 timmar. och det blir = jätte ont i högra arm och nacke. Väggarna i hallen är också målade i  nougat färg. Blev verkligen jätte mysigt! I helgen ska vi ta vårt sovrums tak. Och när det är klart ska jag måla en fondvägg. Bilder kommer så klart att komma upp senare. 

Vi har varit i Oxelösund och döpt Elvira. Vårt fina gudbarn fick två fina askar från guldfynd och ett presentkort från oss. Hon är verkligen så underbar den lilla bebisen. Ja alla är underbara! Så roligt för Christian, och oss med så klart. Att vi har fått träffa en fantastisk familj. Neo har fått två farbröder, en faster och en kusin. Och han kallar även Eva för farmor. Dopet gick iallafal jätte bra och vi hade fyra mysiga dagar hos dom. Alldeles för kort tid bara. Nästa gång vi ses blir på nyår.

Skolan går bra. Mycket att göra och jag längtar så till jul då en termin gått och det bara är en kvar. Och sen är det bara två terminer kvar innan jag står där och förhoppningsvis känner att jag gjort det bästa jag kunnat.

Jag ska fortsätta lite på mitt historia arbete om digerdöden innan jag lägger mig. Bjuder på lite bilder under tiden jag inte kunnat blogga. Puss på er så länge!

Neo på tåget mot Oxelösund!



Fina Elvira !



Jag som tänder lite ljus.



Sofie och Elvira



Jag och mitt söta gudbarn



Neo med sin fabro Robban!



Neo var så klart finklädd dagen kusin vitamin döptes.



Frida bita vatten sprida ute i höstvädret.



Frida hemma hos mamma.



Och slutligen. Min bliviande man!? hmmm


Kommentarer
Postat av: sofie mikaela

åhååå... bilden på frida i fönstret, så fin!

2010-11-11 @ 10:38:02
URL: http://sjphotography.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0