3 prov och en såå stor klump i min mage


Jag valde att ta bort kommentaren som frågade vad jag vittnade mot och Sofie som gissade på att det var om vår förra granne, hon hade läst i tidningen och kunde då gissa helt rätt på att det var om det. Eftersom att det stod att en av flera grannar var med på rättegången (igår, som det då var i tisdags) Jag tänkte först inte berätta om vad det var men vafan? Det står ju i tidningen och var med på Nyheterna någon dag efter han blev gripen. Han fick iallafall 2 år och 3 månader för grovt narkoticka brott efter "rabatten" som dom skrev. Det var som sagt första gången jag var med på en rättegång och var så klart jätte nervös och faktiskt rädd över det här. Elane en av mina grannar var snäll och följde med mig. Jag fick träffa en stöd person precis innan rättegången började som gick igenom lite med mig. Dom kallade mig för det viktigaste vittnet vilken jag än inte riktigt kan förstå. Jag hade ju inget att berätta som kunde direkt bevisa att han inte hade någon inneboende. Men det var kanske bara för att jag bodde närmst honom. Alla andra hade blivit kallade till den tidigare rättegången så jag var ensam vittne på den här. Jag hade förväntat mig en stor "publik" med massa utav hans släkt och vänner, en advokat som ställde en massa frågor, och ren otrygghet. Men det var bara Elane, två andra killar och en från hallandsposten som var där. Advokaten ställde inga frågor till mig så det var bara åklagaren. Så allting gick jätte bra och det kändes faktiskt bra. Jag förhördes bara i fem minuter. Och när jag fick gå bort från stolen satt jag och Elane kvar en stund och lyssnade innan vi gick.

Jag har så fruktansvärt mycket att göra i skolan nu. Och dessutom har jag varit sjuk. Jag har haft ont i huvudet och mått illa. Ringde vårdcentralen för att kolla om det var ett virus som gick och det var det. Neo och Christian har klarat sig undan som tur är. Så nästa vecka har jag tre prov att göra. Jag ska egentligen inte behöva göra så många prov på en gång. Men jag ligger efter i svenskan och eftersom jag satsar på ett högre betyg där så valde jag att försöka på onsdag ändå. Det jag är mest orolig över är Musikproduktionen och Mediakunskapen. Jag var ju bara 2 poäng från MVG på förra mediakunskaps provet så jag vill gärna uppnå ett vg den här gångne också. Men just nu känns det som att jag bara satsar på godkänt. Tre prov för mig på en vecka är alldeles för mycket. Jag har suttit och pluggat på provet nu i tre timmar och jag var såååå nära på att få ett närvsammanbrott. Fy fan vad skolan suger ibland. Det är nästan som att man ska belöna sig med lite godis och läsk nästa helg ifall alla proven går bra. Men bara nästan ;-) Jag tycker dock att jag skulle få ett lite lättare matrial till mediakunskaps provet. Hittar nästan ingen sammanfatting av den text som står i häftet som vi fick.

I morgon åker vi till Landskrona så därför vill jag få så mycket som möjligt gjort i morgon förmiddag så att jag iallafall kan belöna mig med lite gott vin på lördag.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Becki

Üsch vad jobbigt :(

2010-02-01 @ 21:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0