svar på era frågor

Postat av: Linda

Söt son du har :) Och ville bara höra om ni har en egen lägenhet? eller ni bor hos föräldrarna?

Först och främst Tack så mycket! Jag tycker också att han är söt, hihi :-) Vi har en egen lägenhet. Vi flyttade ihop i vår (första) lägenhet i april 07 när jag var gravid i 5 månaden. Hela resan kan väll dom flesta. Att jag flyttade till Landskrona där Neos pappa bodde då. Men nu har vi flyttat upp hit till Halmstad. Och har fortfarande egen lägenhet :-)


Postat av: Sandra

Jag tycker du skaffar barnvakt väldigt sällan :) Inget påhopp eller så. Men andra unga mammaor som jag vet om, brukar iallafall gå ut och festa eller hitta på något annat ca 1 gång i månaden :) Har du bara ingen lust eller ingen som kan ta lilla neo?

Hoppas frågan inte blev för personlig. Kram Sandra


- Det händer att jag går ut lite då och då. Dock var det ett tag sen nu och det kommer inte bli så heller nu ett tag fram över. Nu efter jag börjat skolan igen, och dessutom fått ett extrajobb på tylösands hotell varannan helg vill jag bara vara hemma och ta det lugnt den helgen jag är ledig. För det första så orkar jag inte göra nånting den helgen jag äntligen är ledig på! Jag vill bara ligga på soffan och glo på tv typ. Och för det andra ser jag det lite som att den helgen bara försvinner om jag går ut och festar en fredag eller lördag. Jag blir alltid så bakis dagen efter och då umgås jag knappt nånting med Neo för jag tillbringar bara min tid i sängen typ. Och jag vill leka och busa med honom. Jag känner att jag saknar honom för jag är van vid att träffa honom så mycket under dagen, då jag var mammaledig och vi alltid var tillsammans. Så jag har inget direkt behov av att gå ut en kväll nu och sen vara bakis hela dagen efter. Men visst kommer det att hända nångång. Men just nu när jag fått det här jobbet så kommer jag att tillbringa min lediga helg med lilleman! :-) Och barnvakt det har vi. Neo och Neos mormor kommer jätte bra överens och det händer då min mamma vill att Neo ska sova över en natt. Så då utnyttjar jag och christian kvällen genom att ge lite tid till varandra och ha en såkallas Mys-Hemmakväll

Postat av: Rebecca

Varför letar ni bostad nu? Du visade en bild på bilddagboken på flyttkartonger? Det har inte hänt ngt väl? Kram Rebecca


- Jo det har hänt något! Det är en ganska så lång historia och jag kommer faktiskt inte att ta den nu! Jag kommer att berättta så fort vi vet mer. Men vi kanske måste flytta. Men vi hoppas självklart att vi får bo kvar. Vi har ju fått ett sånt underbart dagis som vi vill ha kvar Neo på. Vi kommer aldrig få chans att få tillbaka den platsen igen om vi flyttar på honom pga den långa kö listan. Vi hoppas att få reda på mer i morgon eller iallafall slutet på veckan. Men vi är fortfarade intreserade om det finns några lediga lägenheter så säg gjärna till om ni vet något! :-)



Postat av: mie

hur träffades du och chrille?
varför fick neo namnet neo?
vill du ha fler barn? Läste din förlossningsberättelse innan, aldrig mer föda skrev du typ ;)


- Jag & christian träffades i Landskrona någon gång hemma hos honom tror jag det var? Genom några gemensamma vänner :-). Vi hade några namnförslag under graviditeten. Pojknamnen var Casper, Neo eller Charlie. Jag hade bestämt mig för Casper och Christian för Neo. Så dom första dagarna hette han både Neo & Casper. Men sen gav jag mig. Christian har en dotter sen innan där han värken fick vara med på något dop eller bestämma vad hon skulle heta. Fick inte vara med från början helt enkelt. Så därför tyckte jag att han skulle få bestämma den här gången. Så tog vi Charlie som andra namn för det var det första namnet vi kom överens om under Graviditeten. Vid vissa tillfällen vill jag ha massor med fler barn! Men det är förlossningen som skrämmer mig mest. Dom flästa säger väll att man glömmer bort smärtan direkt efter. Men nej det gjorde apsolut inte jag och jag kommer ihåg den än idag! Om jag skulle bli gravid nu, skulle jag vara livrädd för att föda igen!



Postat av: :)

Vad vill du jobba med senare? Och tror du att det kommer komma ett till barn innan din utbildning är klar??? :)


- Min dröm och har varit sen långt tillbaka är att jobba på sjukhus! Jag vill bli sjuksköterska och efter jag gått omvårdnad på gymnasiet i tre år är jag utbildad undersköterska. Och som jag tänkt nu så vill jag plugga vidare till sjuksköterska senare :-) Men när det blir får vi se. Jag vill iallafall jobba med människor och gjärna vara med om att rädda liv av något slag. Det hade varit så häftigt! Vi planerar inte att ett barn ska komma till nu innan jag gått ut skolan. Jag har satt in en spiral så vi håller tummarna på att den ska funka som den ska :-)


Postat av:

1 - Om du får fler barn, vad vill du att dom ska heta då? (:

2 - Hur länge tror du at det dröjer innan du får fler barn?

3- Kan du inte lägga upp en bild på din fina gravid-mage. Jag tyckte att den var jätte fin!(har följt din blogg sen du blev gravid)


- (1) Om jag får en flicka, Tindra eller Tess! Helt klart och inget snack om saken. Pojke vet vi inte riktigt. Bara någon månad efter Neo var född bestämde vi båda oss för Noel (vi kan fantesera lite om syskon ibland. Fast vi vet att det är så långt borta) Men nu kan jag tydligen glömma det. En av Christians kompisars son fick det namnet nu när han föddes i sommras. Så ja jag får väll komma på något nytt. Annars blir det nog Casper eftersom jag inte fick det på Neo :-)
(2) Ja jag tror nog det iallafall tar 5 år :-) (3) Vad roligt att du läst så länge :-) Då vet du en hel del kan jag tänka mig! Självklart ska jag ladda upp en bild eller två till och med på min förredetta stora mage om man nu kan säga så :-) 

 


Postat av: Sanna

Var bor ni någonstans nu och hur stor lägenhet har ni?


- Vi bor i Halmstad. Flyttade hit nu i juli efter att ha bott i Landskrona i ca 1 1/2 år. Lägenheten ligger på 73 kvm med två normalstora sovrum. Ett stor vardagsrum. Lagom hall, Lite litet kök och en MINI toa. Men en stor STOR balkong :-) Vi trifs bra här på Nyhem. Nära till allting. Och som sakt så hoppas vi på att få bo kvar.

Postat av: Mia

ja jag kom in och läste frågorna allt jag ville veta har de andra redan frågat:P sen så skriver du ju nästan svar på alla de här frågorna i dina inlägg:)
Men du ska vet att jag följer din blogg varje dag och du ligger på mina favvobloggar! Och Neo är så söt och har ett sånt himmla fint namn! hade super! kramar Mia


- Ja det här var ju ingen fråga direkt :-) Men hoppas du fått ditt svar genom dom andra frågorna! Det är roligt att få sånna här kommentarer! Sås tack så jätte mycket :-) Kram på dig med!

Postat av: Linnea =)

Hur länge har du och kristian varit tillsammans?

Din blogg ligger också på mina favoritet :D

- 2 1/2 år nu i November :-) Vissa tycker det låter mycket. Men det är det inte. Inte om man har hunnit att vara gravida, fått en son som dessutom hunnit bli 1 år, och bott tsm i nästan 2 år. Då är det inte så länge :-) 

Postat av:

Din favoritblogg? =)


- Jag har ganska så många jag läser men den jag värkligen följer och kolla in  flera gånger per dag är min kära 3 barns mamma becka =) Älskar att läsa om hur lycklig hon är och hon får nog dom flästa att tappa hakan när hon visar att det funkar skit bra för henne. fast hon är sveriges yngsta 3 barnsmamma :-) Hon är skit bra! http://mammabeckas.blogg.se/
Men så läser jag ju också mina vänners så klart :-)





 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack Tack :D för svaren alltså x)

2008-10-29 @ 09:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0