fågelbo

Hej allihopa! Idag kom vi för första gången(nästan iallafall) överens om vad vi skulle äta! och det blev...... fågelbo! Det ligger ju nästan på förstaplats nu på Favorit-mat-listan. Och en massa köttfärs blev äver så då har vi mat i morgon också! Och i morgon ska vi ju också till kyrkogården och tända 2 ljus. 1 till Inga & 1 till farmor. Någon mer som ska göra det? Tända ljus för någon som har gått bort. Vi ska ialalfall dit efter jag har slutat jobba. Slutar klockan 15. Är hemma vid 16. Och så hoppas jag snappt in i duschen och kanske slänger i mig nån macka. Sen promenerar vi till österskans och tar 60 bussen till Kyrkogården. Pappa ska också med. Han har skrotat sin gammla volvo nu så det är därför vi ska ta bussen. Kyskogården är så vacker alla har tänt ettt ljus. Ljus över allt och det är riktigt fint. Mamma åker ner till Landskrona i morgon till mormor. Så dom ska också tända ljus hos morfar. Dom tänder till åt oss också. Så tänder vi här hemma för mamma. Morfars gravsten har inte kommit än. Lite tråkigt. Men den kommer :-)

Neo fick sova lite extra länge idag. Vid 3 hade han fortfarande inte sovit mddag så då fick vi bestämma lite. Låg med honom inne i sovrummet i säkert 20 min. Han var så arg, men det var för att han var över trött. Så han sov till klockan 4 och nu är han jätte pigg. Han springer runt här och äter sina salta pinnar och dricker sitt vatten :-) Men så får det vara ibland! Vi har köpt hem lite godis ifall det skulle komma några barn idag. Men inga har kommit än. Dom flästa kommer nog i morgon. Men efter 9 räknar jag nog med att ingen kommer.. så då börjar jag rota i påsen :-)

Inga bullar blev det idag heller. Jag var och handlade inna. Köpte hem alltting som fattades + det vi skulle ha till middagen idag. Men när jag kommer hem och ska börja med bakandet så kommer jag på. Jag har ju glömt safran! Det viktigaste glömde jag självklart bort att handla! Det är ju bara såå Malin! Så det får helt enkelt bakas i morgon istället :-) Om vi hinner. Blir nog på Söndag! Eller nä, slutar ju inte förrens fem då så är hemma klockan sex. På måndag blir det! Får bestämma mig för det.

Nu ska jag ta lite julmust. Och sen säga till min Sambo att han stänger av xboxet så vi kan kolla på lite film innan jag ska gå och lägga mig.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag ska tända för min morfar!

2008-11-01 @ 09:38:48
URL: http://metrobloggen.se/pjamasbyxan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0