Svar på frågor

Postat av: emma

Hur kom ni på namnet neo?
vad skulle neo hetat om han skulle ha varit en flicka?
Svar: Det var Chrille som kom med förslaget Neo. Jag själv var fast bestämd för Casper. Men efter Neo fötts och jag såg den kärlek chrille hade i sina ögon varenda gång han tittade på honom tyckte jag att han skulle få bestämma. Så jag fick disssa Casper och accceptera Neo istället. Men jag tyckte om det namnet hela tiden men var så bestämd för casper. Men jag ångar inte mig :-). Vi var inne på Thea eller Saga om det skulle bli en tjej.

Postat av: Anonym

hur träffade du chrile? hur gammal är han?
Svar: Vi träffades gemon en gemensam vän och blev intreserad direkt av varandra. Chrille är 10 år äldre än mig.

Postat av: en gravid frida

har läst din blogg länge och tycker bara att den är så bra!!

Har du någon gång längtat tillbaka till det livet du hade innan du blev mamma?
Svar: Nej apsolut inte. Det är ganska skönt att inte vara bakis varenda lördag och sändag :-) Jag har något som är mycket bättre och alla som inte fått barn än har värkligen nånting att längta efter sen när deras tid kommer :-)

Postat av: Anonym

vad ska du göra när neo bärjar på dagis eller ska han ens börja på dagis?
Jag ska börja plugga igen på min gammla skola. Fick hem papprena förra veckan om att jag hade kommit in. Neo börjar på ett jätte bra dagis (Vad jag har hört) i mitten på september. Så vi håller tummarna för att vi också ska tycka att det är bra.
 
Postat av: olivia

har du många kompisar med barn?
Svar: Många och Många. Jag har ju mest kompisar i min ålder och det är ju inte så vanligt att man redan har barn då. Men visst tycker jag endå att jag har ganska många. Men har destu mer kompisar utan barn :-)

Postat av:

Hur känner du inför morgondagen?
Svar: Vilken fråga? Jadu, en ny dag med min underbara prins och en dag närmare hand första födelsedag. Underbar helt enkelt. Varje dag för mig tillsammans med Neo är så speciell

Postat av: Frida andersson

Neo fyller snart ett. Hur har ni tänkt att fira hans dag. Och kalas osv? =)
Svar: Än så länge har vi bara hinnut planera så här - Kalas för lilleman någon gång under dagen för våra kompisar, mormor och moster (morfar är förmodligen tyvärr bortrest) blir massa presenter för honom. han ska få en egen tårta som han får äta hur han vill. Sen helgen efter hans födelsedag den 6 september blir det släktkalas.

Postat av:

Har Chrille någon kontakt med sin dotter? Har Neo och hon träffats någon gång?
Tänker inte gå in på några detaljer för det här är inte min sak, så jag svarar bara enkelt på dom två sakerna. Ja dom pratar ofta i telefon och har träffats en gång sen vi flyttade hit. Ja dom har träffats några gånger.

Postat av: Linnea
Jag bara undrar vad du fick för respons av folk runt omkring dig? Jag är jättenervös för att berätta för mina vänner (absolut inte för familj) eftersom dem fortfarande vill "leva livet". Förlorade du några vänner p.ga. Neo?

Lycka till i framtiden med din jätte, jättesöta son!

Svar: Vad kul att du har läst så länge :-) Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg. Dom flesta trodde väll inte mig riktigt. Jag var då den dära fest-typen. :-) Jag var ju då bara 16 och räknas väll som omogen. Men dom närmstaa vännerna var glada för min skull och väldigt nyfikna. Följde mig hela vägen och ställde upp. Och dom har jag även kvar än idag. Framför allt tänker jag då på Frida och Melina. Men tappade väll tycärr lite kontakt med alla då jag flyttade till Landskrona. Men nu är vi lika bra kompisar igen som tur är. Även om nu många tyckte det var idiotiskt av mig att skaffa barn i så tidig ålder och tänkte, HUr ska hon klara av det där?. Så har jag nog bevisat för alla att jag gör precis det alla andra bra mammor skulle göra. Mamma är ingen ålder utan det är något man är. Lycka till och dom  som värkligen är dina vänner finns även kvar sen :-) Så resonerar iallafall jag.


Hoppas alla blev nöjda :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0